Kompaktni karavani više nisu samo vozila za prijevoz i ljudi i tereta, kao što su nekad uglavnom bili. Sada su to visoko stilizirani automobili, koji ponajprije privlače izgledom pa tek nakon toga svojstvima prtljažnika i prostora u kabini. Takav je i novi Ford Focus Wagon, karavanska izvedba novog Focusa. Imali smo ga prilike upoznati na 150 kilometara dugoj vozačkoj ruti u okolici njemačkog grada Kölna, gdje se nalazi i europsko sjedište Forda.
Dojmovi su odlični. Karavanski Focus nudi sve značajke kompaktne izvedbe. Drugim riječima, vozi se jako dobro i dinamično i kroz zavoje. Međuosovinski razmak 264,8 cm ostao je isti, a višak od 19,8 cm (ukupna dužina je 455,6 cm) u odnosu na kompakt, dakako, osjeća se, ali ne mnogo. U vozačkom smislu to je pravi Ford, zabavan auto za vožnju.
Prtljažnik karavanske karoserije ima obujam 490 litara, što nije najviše u klasi, ali je zadovoljavajuće, pa i za obitelji s više djece. A može se proširiti na 1516 litara. Focus Wagon ima najbolji koeficijent otpora zraka u klasi, 0,295. To se najviše osjeti na autocesti, koju karavani najviše vole. Udoban je te uz dvolitreni motor TDCi sa 163 KS, koji je isproban, vrlo startan i brz.
Riječ je o najjačem dizelašu u ponudi Focusa (nude se još i 1,6 TDCi od 95 i 116 konjskih snaga te 2.0 TDCi od 140). S preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem čini odličan i vrlo uvjerljiv spoj. Takve su i performanse – 8,8 s do 100 km/h te 218 km/h najveće brzine. Štedljivi motor bio je potpomognut i Start/Stop funkcijom Ali, i slabiji dizelski agregati, smatramo, dovoljni su za pokretanje toga automobila. Oni će vjerojatno biti i traženiji na našem tržištu.
Focusova unutrašnjost je vrlo ugodna i pravo je zadovoljstvo sjediti za volanom. Zapravo, u vožnji nam je palo na pamet da bi karavanska izvedba Focusa bila idealan službeni automobil poslovnim ljudima koji mnogo vremena provode na autocesti. Pogotovo u ovim recesijskim vremenima, kada svaka tvrtka pazi na troškove. A Ford Focus Wagon je dobar izbor.
Automobil je već dostupan u Hrvatskoj, a početna cijena uz 1,6-litreni motor od 105 KS je 131.600 kuna.
Ovaj članak još nije komentiran. Budi prvi i započni raspravu! ______________________________________________ PRVVIII!! ok. kupujem.