Vijest da je američka internetska kompanija Yahoo kupila oglašivački servis BrightRoll za 640 milijuna dolara potpuno je zasjenila vijest da dva dioničara iz deset najvećih traže od medijske korporacije AOL da preuzme Yahoo i tako ga spasi od propasti u koju srlja pod sadašnjom šeficom Marissom Mayer.
Prsti hedge fondova
Kako javlja Reuters, najmanje dva najveća dioničara Yahooa izravno su se obratila čelniku AOL-a Timu Armstrongu i zatražila da ispita mogućnosti spajanja tih dviju kompanija, ali pod njegovom palicom. Imena nezadovoljnih dioničara, kao i veličina udjela koji drže u kompaniji, nisu objavljena.
Prema tvrdnjama svjedoka ovog razgovora, Armstrong je dioničarima priznao da bi spajanje imalo smisla, ali je odbacio mogućnost transakcije jer o tome nije razgovarao s Marissom Mayer.
Napomenuo je i da uopće neće razmatrati mogućnost neprijateljskog preuzimanja, što se možda može pripisati i kolegijalnosti s obzirom na to da oboje potječu iz Googlea. I Yahoo i AOL odbili su komentirati navode Reutersa, ali je indikativno da je potez neimenovanih dioničara došao nakon što su predstavnici hedge fonda Starboard Value javno zatražili od Yahooa da razmotri spajanje s AOL-om i “otključa” vrijednost Yahooovih udjela u azijskim internetskim tvrtkama. Starboard želi da Yahoo otpiše internetsko poslovanje, zatim u posebnu kompaniju izdvoji udjele u Alibabi i Yahoo Japanu te se potom spoji s AOL-om i tako monetizira tu imovinu.
AOL oduševljen idejom
Izgleda da se takva ideja sviđa i drugoj strani jer pritisak za spajanje dolazi i od AOL-ovih dioničara. Prema navodima Reutersa, na nedavnom sastanku s Timom Armstrongom dva od deset najvećih dioničara AOL-a iznijela su podatak da bi poslovanje zajedničke kompanije donijelo do 1,5 milijardi dolara ušteda. Za to vrijeme šefica Marissa Mayer već je počela koristiti dio od 9,4 milijardi dolara dobivenih prodajom dijela udjela u kineskom Alibabi pri rujanskom izlistavanju na burzi.
Kompanija je objavila da će kupiti digitalni videooglašivački servis BrightRoll za 640 milijuna dolara pa će njezina platforma za videooglašavanje biti najveća u SAD-u. BrightRoll omogućuje automatsko online videooglašavanje za neke od najvećih svjetskih brandova, a neto prihodi te tvrtke mogli bi ove godine dosegnuti 100 milijuna dolara.
>>Mayer se ispričala korisnicima Yahooa zbog onemogućenog pristupa e-pošti
>>'Zbog otkrivanja vladinih tajni mogla sam završiti u zatvoru'
" dva dioničara iz deset najvećih" pa valjda se veli " dva dioničara od deset najvećih"