The Mandalorian, prvi igrani serijal i spin-off Star Warsa, bit će prvi mamac novog online servisa Disney+. Premijera Mandaloriana bit će upravo 12. studenog, kada će i Disneyev online servis početi s radom. Dakle, Disney, najveći filmski studio, div obiteljske zabave, producentska kuća s najviše prihoda, odlučio je potpuno pokoriti svijet. Na jesen, točnije 12. studenoga, pokreću online servis, a mjesečna pretplata koštat će 6,99 dolara.
Staro i novo
Mickey Mouse i njegova družina, Snjeguljica i niz drugih princeza iz Disneyeve produkcije, Nemo iz Pixara, svi Marvelovi junaci, Star Wars, serijali National Geographica, sve iz portfelja nedavno kupljenog 21st Century Foxa, poput svih 30 sezona “Simpsona” i “Malcolma u sredini”, sve to naći će se u ponudi novog online servisa koji će funkcionirati poput Netflixa ili HBO GO-a. Ponovimo, Disney Plus, kako su nazvali taj stream servis, sada će samostalno imati svoju pretplatu i nuditi korisnicima sve svoje filmove i serije, počevši od 12. studenog uz 6,99 dolara mjesečne preplate. Disney je već dugo najavljivao da će krenuti u vlastiti stream biznis i osamostaliti se. Osim starog sadržaja iz bogate arhive svih studija u svom portfelju Disney priprema i niz novih filmova, serija i dokumentaraca.
Disney je odlučio nižom cijenom od ostalih pokoriti svijet do kraja jer, s obzirom ono što će nuditi, vjerojatno će biti malo obitelji s djecom koji neće posegnuti za Disneyjem i pod cijenu odricanja od Netflixa. Disney+ neće imati reklame u sadržaju koji nudi, a sadržaj će biti moguće preuzeti, odnosno spremiti ga kod sebe i gledati ga kasnije u offline modu, odnosno bez pristupa internetu.
Disney streaming industriji pristupa s pozicije moći koju je godinama stvarao. – Želimo doprijeti do što je više moguće ljudi – kazao je Robert Iger, Disneyev izvršni direktor koji je svoju uspješnu eru širenja tvrtke počeo još 2005. godine, kada je zasjeo na čelo konglomerata. A procjenjuju da bi do kraja fiskalne 2024. godine mogli imati između 60 i 90 milijuna gledatelja globalno. Netflix je na kraju 2018. imao 137 milijuna pretplatnika. Kathi Chandler-Payatt, analitičarka medijske industrije u istraživačkoj grupi NPD, kaže da je Disneyev potencijal iznimno povoljan. Ukratko, Disney s Disney Plusom još će ojačati online i offline ekosustav.
Disneyeva moćna arhiva
Dan Rayburn, glavni analitičar u grupi za digitalne medije konzultantske tvrtke Frost & Sullivan, izjavio je da ga Disneyeva niska cijena uz cijelu biblioteku i arhivu zabave koju je Disney do sada prikupio čini zastrašujućim tržišnim igračem. Jedan od očekivanih poteza jest da je Disney povukao svoj sadržaj s Netflixa i time se povukao iz tog poslovnog odnosa, zauzimajući konkurentsku tržištu poziciju. Disneyjevi filmovi koji su prikazani 2019. i koji će tek doći u kina više neće biti dio Netflixove biblioteke.
Netflix, Amazon Prime i HBO GO nisu jedini servisi s kojima će se Disney natjecati. Na jesen kreće i Appleov streaming servis za koji još nema nikakvih detalja. U svakom slučaju, nova era gledanja filmova i serijala je tu, prema nekim analitičarima, korisnici su spremni plaćati za tri servisa istovremeno, a ostalo je stvar tržišne utakmice.