osigurano 15,5 milijuna kn

Ekološki automobili apsolutni hit: Država časti sa 70.000 kuna za aute na struju

30.07.2014., Zagreb - Test elektricnog automobila, BMW i 3 e-drive. Photo: Jurica Galoic/PIXSELL
22.03.2015.
u 18:50

Najisplativije hibridne toyote nemaju konkurencije

Ekološki automobili su apsolutni hit.

Zbog svojih visokih cijena dosad su bili u zapećku, a kupovali su ih samo oni koji su njima htjeli pokazati svoj stav i, dakako, imali dovoljno novca. Ali, prošlogodišnjom odlukom, jednom od najuspješnijih u svom mandatu, promovirala ih je Vlada, dugoočekivanim poticajima na ekološka vozila.

I tu je naša država zaista široke ruke jer je dala poticaje za kupnju električnih vozila koji su među najvećima u Europi.

Za hibride 30.0000 kuna, za plug-in hibride 50.000 kuna, a za potpuno električne automobile 70.000 kuna. 
Cilj im je, kažu, poticanje čistijeg prometa u Hrvatskoj i smanjenja onečišćenja zraka. Promet u ukupnoj energetskoj potrošnji ima udio od 30%, a u emisijama stakleničkih plinova u EU od oko 25%, od čega više od 70% generira cestovni promet.
Lani je osiguranih 15,5 milijuna kuna planulo, a Fond za zaštitu okoliša i ove je godine raspisao javni poziv za kupnju električnih i hibridnih automobila, a novost su i poticaji za kupnju električnih skutera, motocikala i četverocikala.


Tako sada više nije kupiti hibrid nešto čime samo želite pokazati ostalima da marite za okoliš ili samo da ste pomodni, već su zbog ozbiljne subvencije države ekološka vozila, a prije svih hibridi, postali razumna kupnja. Potpuno električni automobili zbog slabe infrastrukture, odnosno samo 10-ak javnih punionica u Hrvatskoj, ostat će još ekskluziva onih koji imaju još barem jedan automobil i mjesto gdje će auto na struju puniti. Barem zasad.
Ali, hibridi su svrsishodni i dostupni. Primjerice, lani je najtraženije vozilo koje se moglo kupiti uz poticaj bila Toyota Yaris Hybrid koja stoji od 124.500 kuna, a uz državnu subvenciju od 30.000 kuna može se kupiti za 94.500 kuna.

Benzinski Yaris s istovjetnom opremom i 100 KS stoji 88.100 kuna, a kada biste samo nadoplatili automatski mjenjač za 8500 kuna, koji Yaris Hybrid ima serijski, obični benzinac bio bi skuplji od hibrida. A hibrid, osim komfora automatskog mjenjača, nudi i zbilja modernu tehnologiju koja uporište ima u zaista maloj potrošnji goriva.

Hibridi jeftiniji od dizelaša

U gradskoj vožnji gdje su hibridi najštedljiviji, što je u suprotnosti s konvencionalnim motorima koji su u gradu najrastrošniji. A dizelaši? Oni su po potrošnji vrlo slični hibridima, ali više zagađuju okoliš zbog ispuštanja prljavih čestica čađe i dušikovih oksida (NOx), pa stoga na njih nema poticaja. A hibridi su s istom opremom jeftiniji i od većine dizelaša. 


Opet primjer Toyote, Auris Hybrid sa 136 KS uz poticaje stoji od 131.900 kuna, za što ne možete kupiti ni početnog dizelskog Golfa sa 90 KS. A ako još Golfu dodamo automatski mjenjač, cijena mu raste vrtoglavo. 
To su već lani shvatili građani i tvrtke pa je Toyota od državnih poticaja najviše profitirala. Lani je od 315 vozila kupljenih na poticaje bilo 298 hibrida, od čega 216 hibridnih Toyota Yaris i 77 Toyota Auris

– Izuzetno smo zadovoljni. Prepoznali smo napore nadležnih institucija da se smanji emisija kancerogenih tvari u gradskim sredinama kao posljedica prometa te samim time smanji koncentracija NOx čestica koje su dokazano kancerogene i u neposrednoj su vezi s nastajanjem teških bolesti u gradskim sredinama. Nije slučajno grad Pariz kao jedna od najvećih svjetskih metropola donio odluku kojom se podržava nabava upravo takvih, „čistih" vozila istodobno donoseći dugoročnu odluku da se do 2020. potpuno zabrani promet dizelskih vozila na ulicama toga grada – kažu u Toyoti Croatiji.
I u 2015. visina poticaja ovisit će o vrsti vozila i iznosi maksimalno 40% ukupne cijene vozila.

Fizičke osobe mogu dobiti poticaj za jedno vozilo, koje moraju zadržati u vlasništvu barem godinu dana, dok tvrtke i obrtnici mogu dobiti do 700.000 kuna poticaja te vozila moraju zadržati u vlasništvu minimalno tri godine.
Glavni uvjeti i visine poticaja ostali su isti. Država daje 70.000 kuna poticaja za kupnju 100 % električnog automobila, primjerice, kod nas su dostupni Mitsubishi i-Miev i Citroën C-Zero, ali država će vam isplatiti poticaj ako kupite automobil i u inozemstvu, ali ga registrirate u Hrvatskoj.

Pa tako možete otići u Njemačku, kupiti najprodavaniji svjetski električni automobil Nissan Leaf za 29.690 eura (u Hrvatskoj još nije dostupan, ali bi trebao, prema najavama zastupnika, biti uskoro), prijaviti se na natječaj i dobit ćete 70.000 kuna poticaja. Isto vrijedi i za BMW i3.


Treba naglasiti i da država za potpuno električna vozila ne naplaćuje trošarinu, što s obzirom na njihovu visoku cijenu, nije zanemariv iznos novca.
 Za plug-in hibride (konvencionalni motor i elektromotor, baterije se pune na utičnicu) poput Toyote Priusa plug-in, VW Golfa GTE ili Mitsubishija Outlandera PHEV država daje 50.000 kuna poticaja. U ovoj kategoriji novost su i električni modeli s ugrađenim sustavom za produženje autonomije kretanja, ali najviše do emisije od 50 g CO2/km.

Primjerice, u ovu kategoriju spada BMW i3 sa sustavom za produženje autonomije (range extender).
 Za hibride je postrožena granica ispuštanja CO2, lani je to bilo 100 g/km CO2, a ove je godine 90 g/km CO2, pa se tako na velike i skupe hibride poput Mercedesovih i nekih Lexusa ne mogu dobiti poticaji.
Novost su poticaji za električne motocikle i četverocikle. Ovdje imamo nekoliko kategorija, a država daje od 7500 do 30.000 kuna za kupnju električnih skutera, motocikala i četverocikala. Primjerice 7500 kuna se može dobiti za kupnju električnog skutera Peugeot e-Vivacity, koji se prodaje za 32.000 kuna, ali i Segway vozila.

Poticaj nakon plaćanja

A uvoz jeftinijih električnih skutera najavio je i Vjekoslav Majetić, tvorac hrvatskog električnog automobila Dok-ing. A da bi dobili subvenciju države za kupnju ekološkog automobila Fondu za zaštitu okoliša koji je krajem veljače objavio javni poziv trebate predati zahtjev, kopiju osobne iskaznice, predračun i tehničke podatke vozila.

Zatim treba potpisati ugovor o financiranju, pri kupnji dostaviti račun i kopiju prometne dozvole, a isplata slijedi u roku od 30 dana. Dakle, prvo ćete morati platiti punu cijenu vozila, a potom vam država vraća iznos poticaja ovisan o vrsti vozila koje ste kupili.

>>Hrvatska nakon duge dominacije benzinaca sve više postaje tržište dizelaša

 

Komentara 32

GI
gismund
19:23 22.03.2015.

"država časti" ??? kako vas nije sram nešto takvo napisati??? država časti našim novcem i dijeli ga bogatima koji će kupovati skupe aute od 200.000 kn!!! to je sramotna socijalna neosviještenost SDP/HNS vlade čiji ministri imaju po 15.000-20.000 mjesečnih primanja i sad će si moći jadni još uzeti po 70.000 kn "pomoći" za kupnju skupocjenih auta!!! sramotno, sramotno sramotnooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!

ZO
zoom
19:26 22.03.2015.

SDP se u ovoj nesparici razbacuje našim novcem da je to muka za gledati! isto tako daju bogatašima na obali brdo love za gradnju bazena jer će kao fol držati turiste!? pa ovo je užasno što ta bahata vlada radi!!!

TA
tajgan
19:15 22.03.2015.

bravo kmeri! u vrijeme opće besparice ,kad nam djeca gladna idu u školu ,vi podupirete vargu i ostale trendsetere punih džepova naših para do kupuju ove navodno hit automobile. da se radi o hrvatskom proizvodu bilo bi prozirno,a ovako stee u najmanju ruku jadni.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije