Fiesta ST i Fiesta Active dvije su novine u gami Fordova gradskog modela. Namijenjene ljudima različitih životnih stilova, nameću se svaka na svoj način. No, Fiesta ST nameće se malo napadnije. Na cesti ćete ovaj hot hach najprije čuti, a tek onda vidjeti. Uz snažan, uzbudljiv zvuk, u paketu dolazi dvostruki ispušni sustav, stražnji spojler, agresivnija prednja maska, atraktivni alu naplaci. Od klasične je Fieste sportski ST niži, s naglašenim agresivnijim elementima, koji se provlače i kroz interijer automobila.
Kako ju postavite, tako juri
Ako netko ima ikakvih dilema oko trocilindarskih motora, ovdje dileme nestaju. Iz tri cilindra 1,5-litrenog turbobenzinca - s tehnologijom deaktiviranja cilindara radi veće učinkovitosti - rađa se ergela od 200 konja, za trk spremnih već od nižih okretaja. U izvedbi s trojim vratima (nudi se i s pet vrata) Fiesta ST teži 1262 kilograma, što znači da na svaku konjsku snagu otpada 6,3 kg. Značajan je i podatak da ovaj trocilindraš nudi 290 Nm u rasponu od 1600 do 4000 okretaja. Stotku lovi za 6,5 sekundi te postiže maksimalna 232 km/h. Iako brojke zvuče vrlo dobro, puno je važniji dojam za upravljačem, a on je prvoklasan.
Malu sportsku Fiestu nemoguće je izbaciti iz takta. Tijekom probne vožnje na zahtjevnoj ruti iznad Nice niti u jednom trenutku nije proklizala, ni na djelić sekunde zaplesala.
Kako postavite Fiestu ST, tako će proći zavoj. Savršeno je poslušna i upravljiva, poput malog go-karta.
Narudžbe za mjesec dana
Ovjes, gume, upravljački sustav, položaj sjedenja - sve je prilagođeno sportskoj vožnji. Odrađeni tuning šasije Fiestu ST čini krućom od bazne Fieste, no na prednjim školjkastim sjedalima vožnja je i više nego udobna. Stražnja klupa ipak ne pruža ni takav doživljaj ni toliko prostora za noge. Pjev malog, ali snažnog motora odlično se čuje u kabini, zahvaljujući dorađivanju zvuka. Upravljač je vrlo precizan, Fiestu ST lako je kontrolirati. Vozaču se na izbor nude Normal, Sport i Track mod, a izborom pojedinog moda vožnje mijenja se odziv upravljača, način izmjene brzina, zvuk u kabini. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa na razini je zadatka: kratak, brz, precizan.
Popis tehnologija za sigurnost, komfor i povezivost je poduži, kamera i senzora ne nedostaje. Fiesta Active i ST u Hrvatskoj se očekuju ubrzo, a za mjesec dana moći će se naručiti. Tada će im biti poznate i cijene. U Njemačkoj Fiesta ST stoji 22.000 eura.
Ovo su groblja dizelaša, 300.000 čeka svoju sudbinu: