Hibridi, struja, mali modeli, aktualnosti su u svijetu automobila danas, a General Motors gleda već daleko unaprijed i u skladu s time predstavlja koncept EN-V. Naime, vjeruje se da će do 2030. više od 60 posto svjetske populacije, koja trenutačno broji 8 milijardi ljudi, živjeti u urbanim područjima. Javna infrastruktura već je sada u mnogim gradovima preopterećena, pa se prema GM-u gradska mobilnost mora gledati na posve novi način.
Rješenje koje obećava
EN-V (Electric Networked-Vehicle), što u prijevodu znači električno umreženo vozilo, slijedi osnovni princip osobne mobilnosti - slobodu. Riječ je o električnom dvosjedu, koji će se u tri izvedbe predstaviti početkom svibnja u Šangaju, na izložbi World Expo 2010. Oni utjelovljuju tri karakteristike koje naglašavaju zabavnu prirodu budućeg osobnog prijevoza: Jiao (ponos), Miao (čarolija) i Xiao (smijeh).
Pogone ga električni motori u svakom od njegova dva načina rada te pružaju snagu za ubrzavanje, no također kontroliraju usporavanje i zaustavljanje. Radijus okreta značajno je manji od onog kod današnjih konvencionalnih vozila.
"Priča" s drugim vozilima
Nulta emisija moguća je zahvaljujući pogonu na litij-ionske baterije. One se ponovo pune konvencionalnim načinom, preko kućne strujne utičnice, što omogućuje da EN-V prođe minimalno 40 kilometara između punjenja. Osim toga, EN-V može poboljšati učinkovitost javne električne infrastrukture jer vozilo, na temelju statistike korištenja, "komunicira" s električnom mrežom kako bi utvrdilo kada je najbolje vrijeme za punjenje baterija. Zahvaljujući GPS-u može se voziti ručno i uz pomoć automatskog pilota, a zahvaljujući bežičnoj komunikaciji omogućeno je i spajanje ne društvene mreže. Komunikacija s drugim vozilima i s infrastrukturom može značajno smanjiti broj prometnih nesreća.
Zašto dok pišem toćno rijeći a kad pošaljem mjestimićno fale slova? Redakcijooooooo!