World Expo 2010.

EN-V je vizija budućnosti gradske mobilnosti od ugljičnih vlakana

'EN-V, which is short for Electric Networked-Vehicle, maintains the core principle of personal mobility - freedom - while helping remove the motor vehicle from the environmental debate and redefining
Foto: 'GM'
1/7
08.04.2010.
u 14:10

Konstruiran je za brzine i doseg današnjih urbanih vozača - mase manje od 500 kg, i dugačak oko 1,5 metra

Hibridi, struja, mali modeli, aktualnosti su u svijetu automobila danas, a General Motors gleda već daleko unaprijed i u skladu s time predstavlja koncept EN-V. Naime, vjeruje se da će do 2030. više od 60 posto svjetske populacije, koja trenutačno broji 8 milijardi ljudi, živjeti u urbanim područjima. Javna infrastruktura već je sada u mnogim gradovima preopterećena, pa se prema GM-u gradska mobilnost mora gledati na posve novi način.

Rješenje koje obećava

EN-V (Electric Networked-Vehicle), što u prijevodu znači električno umreženo vozilo, slijedi osnovni princip osobne mobilnosti - slobodu. Riječ je o električnom dvosjedu, koji će se u tri izvedbe predstaviti početkom svibnja u Šangaju, na izložbi World Expo 2010. Oni utjelovljuju tri karakteristike koje naglašavaju zabavnu prirodu budućeg osobnog prijevoza: Jiao (ponos), Miao (čarolija) i Xiao (smijeh).

Pogone ga električni motori u svakom od njegova dva načina rada te pružaju snagu za ubrzavanje, no također kontroliraju usporavanje i zaustavljanje. Radijus okreta značajno je manji od onog kod današnjih konvencionalnih vozila.

"Priča" s drugim vozilima

Nulta emisija moguća je zahvaljujući pogonu na litij-ionske baterije. One se ponovo pune konvencionalnim načinom, preko kućne strujne utičnice, što omogućuje da EN-V prođe minimalno 40 kilometara između punjenja. Osim toga, EN-V može poboljšati učinkovitost javne električne infrastrukture jer vozilo, na temelju statistike korištenja, "komunicira" s električnom mrežom kako bi utvrdilo kada je najbolje vrijeme za punjenje baterija. Zahvaljujući GPS-u može se voziti ručno i uz pomoć automatskog pilota, a zahvaljujući bežičnoj komunikaciji omogućeno je i spajanje ne društvene mreže. Komunikacija s drugim vozilima i s infrastrukturom može značajno smanjiti broj prometnih nesreća.

Ključne riječi

Komentara 4

OB
-obrisani-
08:17 09.04.2010.

Zašto dok pišem toćno rijeći a kad pošaljem mjestimićno fale slova? Redakcijooooooo!

OB
-obrisani-
08:10 09.04.2010.

Ooh, koje divne fotografije krasne budućnosti, u pozadini bezlične zgrade, u središnjem planu nekakva konstrukcija s krovom naopaćke, a u prednjem planu to bit ću \"kulturan\"pa neću reč - smeće na koatće s unutra nekakvim \"nasmješenim\" likom (opet nu reć - biljkastm kiborgom.) Ako bi to se prodavalo, vrlo brzo bi se povuklo iz prodaje zbog štetnošti kojiu ovakav dizajn prouzrokuje \"inhabitantima\" - onima koji tu kreaturu koriste, ko povećni postotak raka, povećan šećer u krvi, gubitak orijentacije u prostoru, sanjenje želja za \"ispunjvanjem braćnih dužnosti,\" itd. Na sreću taj model je kao oni modeli krpa na modnim pistama koje nitko (zdrav) van ne nosi.

ST
sttipe
21:00 09.04.2010.

ko napravi vozilo ka sta je piaggio mp3,ali sa 4 kola,ne quad,nego motor na 4 kola,di se sva 4 vrte kad motas volan,prva u jednom smjeru,zadnja u suprotnom,i hidrauliku ili nesto slicno sta ce naginjat motor kad ide u cosu i kad okrenes volan,dignit ce novce..takav motor mora imat sic za 2(3) vitke osobe,snagu beverlya 200,i sic na manjoj visini nego danasnji skuteri..i naravno,krov,ka na bmw-ovom skuteru,otvoren samo sa strane,ili ti produzeni vizir,u krov..

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije