PUNO KRITIKA

EU odgodila odluku o zabrani motora s unutarnjim izgaranjem nakon 2035.

Njema?ka: Autocesta A6 zatvorena zbog rušenja mosta
Foto: Uwe Anspach/DPA
1/3
03.03.2023.
u 14:19

Pregovarači Vijeća EU-a, koje zastupa države članice i Europskog parlamenta postigli su krajem listopada prošle godine načelni dogovor o uredbi koja predviđa obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se od tada više ne bi mogli prodavati novi automobili na benzin i dizel.

Države članice u petak su odlučile odgoditi konačnu odluku o uvođenju zabrane prodaje novih vozila s motorima na unutarnje izgaranje nakon 2035. godine, objavilo je švedsko predsjedništvo. Konačnu odluku trebali su donijeti ministri za okoliš koji se sastaju sljedeći tjedan, 7. ožujka, a sada su zamjenici šefova stalnih predstavništava država članica (Coreper I) odlučili odgoditi to za neki kasniji sastanak Vijeća, objavio je glasnogovornik švedskog predsjedanja Vijećem EU-a Daniel Holmberg, ne navodeći razloge za odgodu.

 Pregovarači Vijeća EU-a, koje zastupa države članice i Europskog parlamenta postigli su krajem listopada prošle godine načelni dogovor o uredbi koja predviđa obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se od tada više ne bi mogli prodavati novi automobili na benzin i dizel.

 Nakon toga, dogovor je sa svoje strane potvrdio Europski parlament na plenarnoj sjednici 14. veljače i preostala je još konačna odluka Vijeća da bi uredba stupila na snagu.  Međutim, u posljednje vrijeme počeli su se čuti kritični glasovi naročito u Njemačkoj i Italiji, dvije članice s vrlo jakim automobilskim industrijama, da je postavljeni rok preambiciozan i preuranjen.

 Uz Italiju i Njemačku, rezerve prema ovoj uredbi imaju i Poljska i Bugarska. Ako bi Njemačka bila suzdržana, a Italija protiv, u Vijeću ne bilo dovoljno glasova za kvaliaficiranu većinu. Odluka u Vijeću može se donijeti ako za nju glasa najmanje 15 od 27 država članica, koje imaju najmanje 65 posto stanovništva EU-a.  Ni u Europskom parlamentu nije bilo uvjerljive većine. Za odluku je glasalo 340 zastlupnika, 279 bilo je protiv, a 21 zastupnik bio je suzdržan. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, zelenih i liberala.

 Nakon glasanja u Europskom parlamentu, priopćenjem se oglasio HDZ-ov zastupnik Karlo Ressler koji je rekao da je klub HDZ-a u Europskom parlamentu glasao je protiv odluke o zabrani motora s unutarnjim izgaranjem od 2035. “Takva neodgovorna odluka neće pomoći zaštiti okoliša, a dovest će do gubitka tisuća radnih mjesta za europske industrije. Još gore, izvjesno je da će inzistiranje na prelasku isključivo na električne automobile uzrokovati i znatno poskupljenje novih vozila”, rekao je Ressler.

Učinkovito rješenje za smanjenje emisija CO2 ne može biti zabrana pristupačnih motora već pronalazak novih tehnologija i inovacija koje ne ugrožavaju industriju i potrošače, kao što su na primjer alternativna goriva, dodao je Ressler.

Komentara 5

AM
amorphius
14:44 03.03.2023.

Odlično. To je dobra vijest. Podržavam odgodu jer je to svakako preambiciozan plan i preuranjen a tehnologija još uvjek nedovoljno dobra da bi mogla potpuno zamjeniti aute koja velika većina i dalje koristi. Osobito cijene elektroauta su za većinu pre visoke,kratki domet a punionica sasvim nedovoljno u potrebnom broju, plus skupa struja za punjenje.

MI
Mikis
16:45 03.03.2023.

napokon je netko shvatio da eu gradani i njihov đep nisu predvodnici trendova u svijetu na svoju stetu opstanka. trebalo bi i odgoditi obavezu imanja i ptoizvodnje u eu autima i ad blue i af filtere dok barem vecina kontinenata ima iste zakone. sve je to kvarljiva roba koja pali po eu đepu građana , a u isto vrijeme građani nekih vecih kontinenata ne trebaju imati te filtere i aditive u novim vozilima ili se voze vozilima iz 50-ih proslog st. bez pardona

UJ
ujna
13:12 12.03.2023.

Komunjare su sjeba*li i Rh a vidim da taj virus ide dalje,

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije