Podaci Centra za vozila Hrvatske pokazali su da je starosna struktura našeg voznog parka iznimno nepovoljna po sigurnost u prometu, što potvrđuje činjenica da je od ukupno 2.497.639 vozila registriranih tijekom 2022. godine, njih čak 67,70 posto staro 10 i više godina. Prosječna starost vozila u Hrvatskoj ponovno je porasla te iznosi čak 14,59 godina, od čega je najviše registriranih osobnih automobila.
S prosječnom starosti vozila raste i broj utvrđenih tehničkih nedostataka koji uvelike utječu na sigurnost u prometu. Postoji jasna povezanost između težine nesreća i starosti vozila - vozila nakon navršene pete ili šeste godine uzrokuju veći broj prometnih nesreća s težim, pa i smrtnim posljedicama, upravo uslijed tehničke neispravnosti. Prema rezultatima europskog istraživanja, navedena su vozila odgovorna za šest posto svih prometnih nesreća što godišnje iznosi oko 2000 smrtnih slučajeva i znatno više ozljeda na cestama EU. Više od pet ljudi dnevno izgubi život na cestama upravo zbog sudjelovanja u nesreći u koju je uključeno tehnički neispravno vozilo.
Samo je u 2022. godini na redovnom tehničkom pregledu, od ukupno pregledanih 2.322.406 vozila, neispravnim proglašeno njih čak 431.625, dok je na pregledanim vozilima utvrđeno ukupno 2.370.123 grešaka. Najviše je nepravilnosti detektirano na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju (565.366; 23,85%), a zatim na uređajima za kočenje (531.288; 22,42%).
- Podaci s tehničkih pregleda potvrdili su dugogodišnji trend povećanja prosječne starosti voznog parka u Hrvatskoj, a samim time i potrebu za njegovom obnovom. Porast starosti vozila iz godine u godinu zahtijeva osvještavanje potrebe za redovitim održavanjem vozila te brigom o njegovoj tehničkoj ispravnosti. Važnu ulogu u tom procesu imaju stanice za tehnički pregled koje pravovremeno ukazuju na nepravilnosti te podižu razinu sigurnosti svih sudionika u prometu – istaknuo je Goran Pejić, predsjednik Uprave CVH.
Da li ste vi svjesni da većina ljudi u Hrvatskoj preživljava sa 800 i manje eura? Ili vi možda mislite da smo mi u Hrvatskoj ekstremni ljubitelji oldtimer automobila, pa zato nas većina vozi stare kante. Dajte si malo truda, stavite na papir koliko košta održavanje, servisi, registracija, benzin i ostalo za jedan srednji auto prosječne Hrvatske starosti... i kako onda da ljudi sve to plate? Odakle?