Pariški salon automobila prvi put se održao 1898. godine. Uz ženevski i frankfurtski, s kojim se bijenalno izmjenjuje svake dvije godine, najvažniji je autoshow u Europi, a uz detroitski, tokijski i u posljednjih nekoliko godina pekinški, i najznačajniji u svijetu.
Tako će i ove jeseni od 4. do 19. listopada na pariškom salonu biti premijerno pokazano na desetke novih ili obnovljenih automobila koji na tržište stižu do kraja ove i početkom sljedeće godine. Dakako, očekuje se i mnogo konceptnih automobila, kako onih blizu serijske proizvodnje, tako i onih koji tek najavljuju dizajnerski ili tehnički smjer kojim će konkretan proizvođač krenuti.
Na salon premijerno dolaze dva najvažnija noviteta drugog dijela 2014. godine, Opel Corsa i Volkswagen Passat. Nova Corsa stiže nakon dugih osam godina, koliko je na tržištu aktualna četvrta generacija. Osma generacija Volkswagen Passata, kralja poslovne klase u Hrvatskoj, stiže četiri godine nakon zadnje izmjene. Više o ova dva modela možete saznati u posebnim pričama na stranicama AutoStylea.
A uz bok njima može se svrstati nova Škoda Fabia, treća generacija češkog automobila B segmenta, tehnološkog brata blizanca VW Pola. Također, nova generacija Fabije na tržište stiže nakon dugih sedam godina.
Vizualno, Fabia je atraktivnija. S prepoznatljivim dizajnerskim kodom novih Škoda umnogome podsjeća na Octaviju i Rapid. Nova motorna gama čak je 17 posto štedljivija od one koja pokreće model na zalasku, a svi ponuđeni agregati udovoljavaju EU6 standardima. Ponuđeni benzinci su novi 3- i 4-cilindraši čija snaga seže od 60 do 110 konja. Dizelska gama podrazumijeva tri razine snage 1,4-litrenog common-rail 3-cilindarskog turbo motora. Najštedljivija izvedba očekuje se, pak, sljedeće godine: Fabia 1,4 TDI GreenLine na stotinu prijeđenih kilometara trošit će samo 3,1 l/100 km.
U Pariz premijerno stiže i nova, četvrta generacija najprodavanijeg roadstera u povijesti Mazde MX-5. Kultni japanski dvosjed dobio je moderniji dizajn, ali je i dalje zadržao sve vrline svojih prethodnika. Mercedes je, pak, pripremio pravu supersportsku poslasticu – AMG-GT. Riječ je o čistokrvnom sportašu sa 456 KS, koji će na tržištu konkurirati Porscheu 911, koji je do sada dominirao ovom klasom automobila. Jača AMG-GT S verzija iz istog motora izvlači 510 konja što je dovoljno za 0,2 s brži sprint s mjesta do stotke (3,8 s) i maksimalnu brzinu od 310 km/h.
Za Volvo izuzetno bitan model, najvažniji u posljednjih 20-ak godina, novi je veliki SUV XC90, prvi potpuno samostalno razvijen Volvo model nakon što je ovu švedsku marku preuzeo novi kineski vlasnik. Pariške štandove krasit će i nova Kia Sorento, novi Hyundai i20, ali i druga generacija Forda S-Maxa, redizajnirani Mercedes B-klase i Peugeot 508, nova Suzuki Vitara...
Izloženo će biti i niz konceptnih automobila poput novog Toyotina kompaktnog SUV-a, kao i studija nove generacije Honde HR-V.
mali napredak za Fabiu, do sada je taj auto bio samo za penzionere