Vrućine su zavladale gotovo u svim dijelovima naše zemlje, za što spas (u većini automobila) nude klimatizacijski uređaji. No, da biste u njihovoj pomoći mogli bezbrižno uživati, prije intenzivnije uporabe valja ih predati u ruke specijaliziranog majstora koji će klima-uređaj servisirati, dopuniti i po potrebi popraviti. Na servis bi se s klima-uređajem trebalo uputiti čak i ako on naizgled dobro radi, jer njegovo održavanje nije samo pitanje vrućine već i zdravlja. Naime, u klimatizacijskom sustavu tijekom godine se nakupljaju prašina, pelud i bakterije, virusi, gljivice... koje mogu prouzročiti razne zdravstvene probleme. Također, mnogi su alergični upravo na prašinu i pelud.
Redovan servis 300-400 kn
Servisiranje klimatizacijskog uređaja u osobnom automobilu jednostavan je i prilično brz, gotovo rutinski postupak kod kojega se većina posla obavlja strojno.
Na ventilacijski sustav obično se spaja poseban uređaj koji će iz njega izvući postojeći rashladni plin i temeljito očistiti sustav od nečistoća koje su se u njemu nakupile tijekom eksploatacije. Pritom se podrazumijeva izvlačenje vlage odnosno vakuumiranje sustava, kao i provjera nepropusnosti postojećih instalacija. U automobil se nakon čišćenja treba uvesti odgovarajuća količina pročišćenog, ali i sasvim novog plina jer se procjenjuje da ga se kroz godinu tijekom eksploatacije izgubi oko pet posto, Kompletan servis klima-uređaja stoji između 300 i 400 kuna.
Osim što ga treba održavati ispravnim i čistim, klimatizacijski uređaj u automobilu treba pravilno koristiti. Prvo i osnovno pravilo je ne dozvoliti preveliku razliku između vanjske temperature i one u automobilu, jer biste prilikom izlaska iz (pre)rashlađenog automobila mogli doživjeti temperaturni šok.
Dvostruka korist
Ako je moguće, parkirani automobil zaštitite od direktnog izlaganja suncu: ili parkiranjem u hladu ili aluminijskom folijom ispod vjetrobrana. Kad upalite motor automobila, a s njim i klima-uređaj, ventiliranje podesite na maksimum, a prozore automobila otvorite. Tako ćete najbrže postići izmjenu zraka u kabini - zagrijani će izaći, hladan će prevladati. Potom, naravno, zatvorite prostore i podesite intenzitet ventiliranja na optimalnu vrijednost. Smjernice zraka u kabini podesite tako da vam hladan zrak ne puše baš u lice. Puno je bolje usmjeriti ga na staklo i noge.
Korist od takvog postupanja - od servisiranja klima-uređaja i njegova pravilnog korištenja - bit će dvostruka: automobil će manje trošiti, a vožnja će u njemu biti ugodnija i zdravija. Konkretno, automobilu s ispravnim klimatizacijskim uređajem potrošnja će biti oko dva posto veća, u odnosu na stanje bez klima-uređaja, ali ako u klima-uređaju nedostaje plina, vozilo može trošiti i deset posto više.
VIDEO Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:
Ne nasjedajte na gluposti u ovom clanku....ovo mije savjet vec drski bezobrazluk i na granici je prijevare jer vam savjetuje da trosite 400 kn maltene svaka dva mjeseca za klimu....klimu ukljucite samo kada je nuzno znaci rijetko...mjenjajte filter prema potrebi....klima funkcionira i vise od 10 godina uz mjenjanje filtera bez da se ista dira....ne nssjedajte ....nemojte davati novac koji vam je potreban za nuznije stvari