Autoindustrija

Ford se ne boji Chryslera i GM-a, već Googlea i Applea

Mark Fields
Foto: Van Tine Dennis/Press Association/PIXSELL
26.04.2016.
u 07:15

Iako niske cijene goriva i jeftin novac autoindustriji daju novi zamah, vožnja u uskim gradskim zonama bit će sve restriktivnija

Glasine o Appleovu tajnom projektu izrade automobila posljednjih su dana sve učestalije, u toj mjeri da ih kao radnu pretpostavku za svoje poslovne planove spominje i šef Forda Mark Fields. Glavni izvršni direktor automobilskog diva u razgovoru za BBC otvoreno je izjavio da posluju imajući na umu da im glavni rivali u budućnosti možda neće biti General Motors ili Chrysler, nego Google i Apple, koji vjerojatno već radi na automobilu.

Do kraja desetljeća rješenje
Upravo zbog sve veće prisutnosti tih “netradicionalnih” konkurenata Ford je pokrenuo golem tehnološki istraživački projekt u Palo Altu, glavnom gradu Silicijske doline, u kojem rade na tzv. autonomnim vozilima koja se mogu voziti automatski i u čijoj se izradi žele udružiti s tehnološkim kompanijama.

– To nam daje pravu motivaciju da ostanemo vrlo fokusirani, ne samo na proizvod, nego i na iskustvo koje kupac ima u kontaktu s uređajem i uslugama koje nudimo. Želimo vidjeti kako “internet stvari” mijenja način na koji ljudi uzajamno djeluju sa svojim vozilima – ističe Fields.

Na Appleovu automobilu na električni pogon navodno rade vrhunski njemački inženjeri

Prošli je tjedan otkriveno da je Apple angažirao bivšeg potpredsjednika Teslina inženjerstva i glavnog inženjera Aston Martina Chrisa Porritta te se vjeruje kako upravo on radi na Titanu, sad već ne tako tajnom Appleovu projektu izrade električnog automobila. Uz Google i njegov automatski automobil, i druge su tehnološke tvrtke prepoznale vrijednost “mobilnosti” kao tržišta budućnosti. Ono bi donijelo dodanu vrijednost tradicionalnom automobilskom tržištu vrijednom 1600 milijardi dolara godišnje.

Razvijaju i bicikle
Do kraja desetljeća Ford namjerava proizvesti automobile koji će voziti potpuno samostalno, na tzv. četvrtoj razini, u unaprijed definiranom “geo ograđenom” području preko trodimenzionalne karte izrađene putem računala. Peta razina bila bi još naprednija, od vozača bi mogli preuzeti upravljač bez obzira na to gdje se nalazi i vratiti ga kući samostalno. Za to su im potrebni napredni softverski algoritmi za navigaciju koje će možda netko drugi uspjeti izraditi prije njih.

U prilog automobilskoj industriji, unatoč zabrinutosti oko zagađenja, idu niske cijene goriva, niske kamate koje omogućuju jeftin novac i rast srednje klase u Aziji. Fields vjeruje da razvoj automobila nije dosegnuo svoj vrhunac te će globalna autoindustrija rasti, iako je moguće da se korištenje osobnih vozila u određenim uskim gradskim zonama ograniči, pa čak i zabrani. Gustoća vozila tad bi bila manja, vožnja skuplja i zakonski striktno regulirana. Ford za to želi biti spreman i razvojem biciklističkog dijela poslovanja, dok se Apple, prema informacijama koje je prenio njemački list FAZ, orijentirao na razvoj električnog automobila u berlinskom postrojenju, na kojem radi 20-ak najvećih stručnjaka njemačke automobilske industrije.

>> Vozimo se električnim Fordom T cijelim središtem Zagreba, potpuno besplatno

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije