Toyota Prius

FOTO Jaki 'zeleni' imidž i potrošnja manja nego kod dizelaša

toyota prius (1)
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
1/11
17.10.2012.
u 13:12

U gradu nam je trošio i ispod tri litre, na autocesti 5,4 l/100 km. Udobnost je na visokoj razini, a četvero putnika će na duljim putovanjima imati puni komfor

Prius je automobil koji, ako doista pazite kako vozite, u gradu može trošiti manje od tri litre goriva na 100 km. Ne pazite li trošit ćete između četiri i 4,5 litara. To mogu samo rijetki dizelaši, a Prius je od njih mnogo ekološkiji – prosječno ispušta samo 92 g/km CO2. Za one koji su ekološki osviješteni, ali i imućniji (jer Prius nije jeftin) idealan auto jer ima jaku osobmost i \"zeleni\" imidž.

Prošle jeseni je aktualna treća generacija blaže redizajnirana, kako bi nalikovala Toyotinoj gami, ali i nedavno predstavljenom jednovolumenskom bratu Priusu+. Pogonski sustav, 100 KS snažan 1,8-litreni benzinski motor i 36 KS snažan elektromotor, nije se mijenjao. I dalje je to dobra kombinacija, koja nije samo štedljiva u gradu već i na otvorenoj cesti, ali i na autocesti. Prius ima tri moda rada – EV (samo na struju), ECO (kombinacija benzinca i elektromotora) te Power (gdje iskorištava maksimalnu snagu). CVT mjenjač solidno obavlja svoj posao i dosta je tih.

Udobnost je na visokoj razini, a četvero putnika će na duljim putovanjima imati puni komfor. Prtljažnik prima, unatoč velikoj bateriji, 445 litara. Na putovanju dugom 800 km autocestom pri putnoj brzini od 140 km/h Prius nam je trošio odličnih 5,4 l/100 km. Pritom, ni u jednom trenutku nismo osjetili nedostatak snage. Dapače, performanse (10,4 s do stotke i 180 km/h najveće brzine) su dosta uvjerljive.

Hi-tech unutrašnjost pogođena je s imidžem automobila, u kojoj se posebno ističe mala elegantna ručica mjenjača. Prius je hibridni pionir (prva generacija je predstavljena još 1997. godine), a aktualan model je još uvijek predvodnik klase. Cijena? Za ovako premljen Prius treba izdvojiti 250.952 kune, a za početni 231.000 kuna.

Ključne riječi

Komentara 9

Avatar morski covik 1
morski covik 1
21:16 17.10.2012.

Koliko taj ruzni auto kosta?

AA
aabbcc
22:14 17.10.2012.

. Na zadnjij slici nedostaje prikljucak za hidrant i smotano vatrogasno crijevo a u duplom krovu auta bi se mogao smjestiti tank sa vodom...

SE
student energetike
18:33 17.10.2012.

Automobil snova jednog (studenta) energetičara! Pri tome obavezno mora imati fotonaponske module na krovu te LED kratka svjetla. Podrazumijeva se plug-in varijanta sa jačim, 5 kWh Li-Ion baterijama. Također se čeka redizajn ili sljedeći model koji će imati normalni analognii brzinomjer umjesto digitalnog smeća koji je ubiti jedina mana ovog automobila. U obzir dolaze i budući modeli Aurisa, Yarisa i Lexus CT-a, ukoliko izađu sa spomenutim zahtjevima.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije