Prius je automobil koji, ako doista pazite kako vozite, u gradu može trošiti manje od tri litre goriva na 100 km. Ne pazite li trošit ćete između četiri i 4,5 litara. To mogu samo rijetki dizelaši, a Prius je od njih mnogo ekološkiji – prosječno ispušta samo 92 g/km CO2. Za one koji su ekološki osviješteni, ali i imućniji (jer Prius nije jeftin) idealan auto jer ima jaku osobmost i \"zeleni\" imidž.
Prošle jeseni je aktualna treća generacija blaže redizajnirana, kako bi nalikovala Toyotinoj gami, ali i nedavno predstavljenom jednovolumenskom bratu Priusu+. Pogonski sustav, 100 KS snažan 1,8-litreni benzinski motor i 36 KS snažan elektromotor, nije se mijenjao. I dalje je to dobra kombinacija, koja nije samo štedljiva u gradu već i na otvorenoj cesti, ali i na autocesti. Prius ima tri moda rada – EV (samo na struju), ECO (kombinacija benzinca i elektromotora) te Power (gdje iskorištava maksimalnu snagu). CVT mjenjač solidno obavlja svoj posao i dosta je tih.
Udobnost je na visokoj razini, a četvero putnika će na duljim putovanjima imati puni komfor. Prtljažnik prima, unatoč velikoj bateriji, 445 litara. Na putovanju dugom 800 km autocestom pri putnoj brzini od 140 km/h Prius nam je trošio odličnih 5,4 l/100 km. Pritom, ni u jednom trenutku nismo osjetili nedostatak snage. Dapače, performanse (10,4 s do stotke i 180 km/h najveće brzine) su dosta uvjerljive.
Hi-tech unutrašnjost pogođena je s imidžem automobila, u kojoj se posebno ističe mala elegantna ručica mjenjača. Prius je hibridni pionir (prva generacija je predstavljena još 1997. godine), a aktualan model je još uvijek predvodnik klase. Cijena? Za ovako premljen Prius treba izdvojiti 250.952 kune, a za početni 231.000 kuna.
Koliko taj ruzni auto kosta?