Mercedes pokreće robotizirane taksije. Ono što su najavljivali potkraj prošle godine, divovi Daimler i Bosch zaista će i provesti u drugoj polovici ove godine. Najnoviju tehnološku novotariju isprobavat će u Silicijskoj dolini, u gradu San Joseu. Započet će, naime, testiranje usluge automatiziranih taksija Mercedes-Benza S-klase.
Gradski oci San Josea smatraju da su bespilotni automobili neizbježnost koju donosi budućnost. Misle to i u Daimleru koji je postavio ambiciozan cilj – do 2021. na ceste poslati deset tisuća robotiziranih taksija. Optimizam je toliki da glavni čovjek Daimlera za automatska vozila Michael Hafner smatra da će se robotizirani taksi isplatiti već za godinu dana.
Video - Cijene taksija u Zagrebu
Korisnik će pomoću aplikacije moći pozvati automatiziranu S-klasu u kojoj će ipak, za svaki slučaj, sjediti vozač te se automatski odvesti na željenu lokaciju. Riječ je o kombinaciji usluga koje Daimler nudi u više svjetskih gradova, dijeljenja vozila, taksija povezanih aplikacijom te multimodalnog transporta. Realno je riječ o maloj evoluciji u dijeljenju vozila.
Automobili koji bi kasnije ove godine trebali biti na raspolaganju građanima San Josea razvijaju se i testiraju u široj okolici Stuttgarta u Njemačkoj te oko grada Sunnyvalea nedaleko od San Josea. Odgovornost su Daimlera, dakako, automobili, a Boscha sva elektronika, senzori, aktuatori, kontrolne jedinice.
Za te dvije velike njemačke kompanije bavljenje samovozećim automobilima nije ništa novo, Mercedes-Benz dobio je dozvolu za testiranje takvih vozila u Kaliforniji, u Sunnyvaleu, još 2014., dvije godine kasnije to mu je odobreno i za Njemačku, odnosno za Stuttgart. Bosch je 2013. postao prvi dobavljač koji je testirao sustave samostalne vožnje.