Popularni plug-in hibridni automobili emitiraju znatno više ugljičnog dioksida nego što službeni podaci pokazuju, prema novim testovima na cestama koje su proveli istraživači, što povećava zabrinutost oko stvarnog utjecaja automobila koji se prodaju kao 'bolji za okoliš'. Automobili marke BMW, Renault i Peugeot emitirali su mnogo više no što su tvrdili standardni laboratorijski testovi, s tim da je BMW serije 3 emitirao tri puta više od reklamirane količine CO2, prema istraživanju austrijskog Tehničkog sveučilišta u Grazu. Plug-in hibridna električna vozila (PHEV) kombiniraju malu bateriju s tradicionalnim benzinskim ili dizelskim motorom. Proizvođači ovih automobila kažu da mogu ponuditi najbolje od oba svijeta, dopuštajući vlasnicima da voze velike udaljenosti bez učestalog stajanja, a da pritom zadrže mogućnost vožnje s nultom emisijom.
Istraživanje je pokazalo da BMW-ova serija 3 ispušta 112 g ugljičnog dioksida po kilometru, što je tri puta više od službene vrijednosti od 36 g. Peugeotov 308 zagađivao je 20 posto više od svoje službene ocjene od 27 g, dok je Renaultov Megane bio 70 posto iznad službenog rezultata od 30 g. Testovi neovisnih skupina, uključujući potrošačku skupinu Which? iz Ujedinjenog Kraljevstva, opetovano su pokazali da PHEV-ovi troše više goriva nego što pokazuju laboratorijske brojke. Izgaranje veće količine goriva povećava troškove, ali i emisije ugljičnog dioksida, piše Guardian. Transport & Environment (T&E) Grupa angažirala je istraživače iz Graza nakon što je slična analiza 2020. otkrila mnogo veće emisije od reklamiranih kod PHEV-ova, osobito zato što ih neki korisnici ne pune. Najnoviji podaci upućuju na to da PHEV tehnologija u nekim modelima i dalje zagađuje znatno više nego što govore službeni testovi.
“Plug-in hibridi se prodaju kao savršena kombinacija baterije za sve vaše lokalne potrebe i motora za velike udaljenosti. Ali testiranje u stvarnom svijetu pokazuje da je to mit. U gradskim testovima, samo jedan od PHEV-ova ima oglašeni električni domet, dok sva tri emitiraju više nego što se tvrdi u prigradskoj vožnji. Zakonodavci bi trebali tretirati PHEV-ove na temelju njihovih stvarnih emisija” rekla je Anna Krajinska, voditeljica odjela za emisije vozila u T&E.
Smanjenje emisije ugljika u automobilskoj industriji smatra se vitalnim dijelom usporavanja stope globalnog zagrijavanja. Međutim, mnogi stručnjaci vjeruju da je industrija daleko od postizanja smanjenja emisija koje bi bilo kompatibilno s manje od 1,5 C globalnog zatopljenja, što je cilj Pariškog klimatskog sporazuma iz 2015. godine.
Nova analiza Kearneya, konzultantske tvrtke, sugerira da je automobilska industrija na putu da potroši svoj preostali "ugljični proračun" do 2035. i da će ga premašiti za čak 75 posto do 2050. Analiza koju su naručili proizvođači električnih vozila Polestar i Rivian pokazala je da će se globalna automobilska flota morati napajati električnom energijom bez ugljika kako bi se postigli pariški ciljevi, ali su također naveli da će proizvođači automobila morati drastično smanjiti emisije ugljika u svojim opskrbnim lancima. I Rivian i Polestar imaju ciljeve za proizvodnju automobila s neto nultim emisijama, a mogli bi imati koristi od strožih pravila o emisijama.
Ispitivanja emisija goriva iz automobila provode se prema pravilima poznatim kao svjetski usklađen postupak ispitivanja lakih vozila (WLTP), ali kritičari kažu da umjetni laboratorijski uvjeti ne pokazuju utjecaj vožnje u stvarnom svijetu. Istraživači iz Graza umjesto toga su koristili prijenosni sustav za testiranje i vozili automobile po gradu. Proizvođači automobila tvrde da nemaju izbora nego uključiti WLTP brojke u oglašavanje. Međutim, niže brojke onečišćenja mogle bi dovesti do manje strogih ograničenja za PHEV-ove ako precjenjuju smanjenja onečišćenja. Glasnogovornik BMW-a rekao je: "Vožnja na cesti predstavlja beskonačnu varijabilnost višestrukih kriterija, stoga ne čudi da postoje neke razlike u WLTP brojkama." BMW je dodao da PHEV-ovi igraju "važnu ulogu u našem prijelazu na potpunu elektromobilnost", budući da će vlasnici vjerojatnije prijeći na vozila na baterije u budućnosti. Za komentar smo kontaktirali Renault. Stellantis, koji je vlasnik marke Peugeot, odbio je komentirati.
Više zelenih tema pronađite na Rezolucija Zemlja!
VIDEO Pogledajte gdje su smješteni preživjeli nakon potresa u Malatyi
A koliko tek bude zagađena atmosfera kad svi pređu na električne aute, a struja se bude proizvodila u termoelektranama i nuklearkama? Mislim da je ovime svijetu definitivno došao kraj.