Mobilna industrija

Hoće li finska Nokia i dalje ostati mobilni div?

'Nokia chief executive Stephen Elop speaks during a Nokia event in London February 11, 2011. Nokia and Microsoft teamed up to build an iPhone killer on Friday in a desperate attempt to take on Google
Foto: 'LUKE MACGREGOR'
1/4
07.05.2011.
u 12:00

Nokia je i dalje mobilni velikan. Prodala je u prvom kvartalu 538 posto više uređaja negoli Apple. No, kad je riječ o prihodu, Appleov iznosi 11,9 milijardi dolara, a Nokijin 9,4 milijarde dolara

Nekoć nedodirljiva finska Nokia čini sve ne bi li ponovno vratila status diva mobilne proizvodnje i prodaje. Istina, Nokia je i dalje mobilni velikan. Prodala je u prvom kvartalu 538 posto više uređaja negoli Apple. No, kad je riječ o prihodu, Appleov iznosi 11,9 milijardi dolara, a Nokijin 9,4 milijarde dolara. Usto, valja imati na umu da Nokijini uređaji u prosjeku stoje 87 dolara, dok Apple svoje uzdanice iPhone i iPadove prosječno naplaćuje 638 američkih dolara. Ono što Nokia gubi ubrzano jest udio na tržištu pametnih telefona. S prošlogodišnjih 41 posto u prvom kvartalu pali su na 26 posto u prvom tromjesečju ove godine. Bazni ili features mobiteli, naime, lagano tonu u zaborav, barem kada je riječ o razvijenim zemljama i, naravno, kada se radi o udjelu u prihodima.

Pada, sve pada....

Nokiji padaju udjeli na svim tržištima. Novi prvi čovjek Nokije Stephen Elop, nakon objave tromjesečnih rezultata, samo ih je ublaženo nazvao 'solidnima'. Naime, Nokia je uprihodila 10,4 milijarde eura u prvom ovogodišnjem tromjesečju, što je 9 posto bolje ako se računa lanjski prvi kvartal, no u usporedbi s prethodnim kvartalom, minus iznosi 18 posto. Uzme li se tek prodaja uređaja i usluga u obzir, rast je 6 posto u odnosu prema godini prije, ali i minus od 17 posto u odnosu na prethodni kvartal. Obujam isporučenih mobilnih uređaja porastao je jedan posto u usporedbi s prošlom godinom, no istovremeno je 12 posto manji nego u prethodnom kvartalu. A kada je posrijedi operativni profit, 439 milijuna eura u ovom kvartalu u usporedbi s lanjskih 488 te 884 milijuna u prošlom kvartalu, pad je 10, odnosno 50 posto. Izdvoje li se rezultati samo za mobitele i usluge, pad u usporedbi s godinom prije iznosi 17 posto, na 609 milijuna eura, odnosno 32 posto u usporedbi s tromjesečjem prije. Konačno definirano partnerstvo s Microsoftom, proteklog mjeseca, popravilo je cijene dionica finske Nokije, no hoće li Nokia uspjeti vratiti rezultate i ponovno postati najtraženija marka mobitela? Analitičari su u dvojbi.

Vrijeme curi

Jer, kako kažu, odluka Nokije da se isključivo poveže s Microsoftom te se potpuno odrekne svog dosadašnjeg operativnog sustava Symbiana, ali i mobitela na Googleovoj Android platformi koja ubrzano grabi na tržištu, možda i nije loša, no vrijeme potrebno da se to dogodi i izbaci prvi mobitel s Windows Phone operativnim sustavom – a najavljeno je za početak 2012. godine – mjeri se svjetlosnim godinama. Jer drugi stalno izbacuju novitete na tržište. Ipak, drugi se slažu sa Stephenom Elopom, koji najavljuje milijarde dolara prihoda i novi ekosustav na tržištu koji će pomrsiti račune Appleu i svima ostalima koji su odlučili svoje mobitele nuditi na Androidu. Neki analitičari također predviđaju win-win situaciju, kako je zove Elop i, naravno, Steve Ballmer, čelnik Microsofta, jer udružile su se ipak jake kompanije. Obje su zakasnile s izlaskom na tržište. Nokia, uljuljkana u dugogodišnje odlične rezultate, nije na vrijeme spoznala pad Symbiana dok je Microsoft također čekao i vagao hoće li ili ne izaći na tržište sa svojim operativnim sustavom. Zajedničkim snagama možda će ga doista protresti. U tranzicijskom razdoblju i restrukturiranju Nokije, četiri tisuće radnih mjesta bit će ukinuto, a tri tisuće ljudi, uglavnom stručnjaka za Symbian, bit će premješteno u tvrtku Accenture. Nokia će iznajmljivati njihove usluge za servisiranje i tranzicijsko razvijanje Symbiana, koji zasad i dalje donosi nove usluge na novim modelima pametnih telefona Nokije.

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije