Priča o hibridnim automobilima u Hrvatskoj nikad nije zaživjela kao na brojnim europskim, ali i svjetskim, tržištima, od Amerike do Japana. Bez obzira što se iz dana u dan mnogi političari hvale kako smo sve bliže Europskoj uniji, po broju ekoloških automobila uvelike zaostajemo.
Naime, u nas je posve nebitno koliki je tko zagađivač jer to nema nikakve veze s iznosom poreza koji se plaća, kao i s osiguranjem, trošarinama,... Brojne su zemlje koje subvencioniraju manje onečišćivače, čime se potiče kupnja ekološki osviještenih automobila.
Elektromotor od 14 KS
No, bez obzira na to, prošlog smo tjedna postali bogatiji za još jedan hibridni model na domaćem tržištu. Poznato je kako je Toyota s Priusom odnosno nekoliko Lexus modela ovdje začetnik, a i Honda konja za utrku ima. Nakon Civica Hybrid, sada je stigao i model Insight.
Svaki hibrid ima svoju specifičnost, i svaki proizvođač vjeruje kako je njegova tehnologija najbolja. U Insightu riječ je o IMA (Integrated Motor Assist) hibridnom sustavu.
Kombinacija je to 1,3-litarskog aluminijskog i-VTEC agregata uparenog s CVT mjenjačem, kojem kao pomoć služi elektromotor snage 14 KS. U njemu su i unaprijeđena baterija i kompaktna Inteligentna pogonska jedinica (Intelligent Power Unit IPU) koja reciklira kinetičku energiju kočenja i usporavanja vozila i daje dodatnu snagu kad je potrebno ubrzanje.
To tijekom vožnje znači da gotovo i nema situacija kada se gasi benzinski agregat (kao kod Prisua) nego on stalno radi. Odnosno, gašenje je moguće u rijetkim slučajevima kada baš vozite kako su to Hondini stručnjaci zamislili. Kada, pak, nastane potreba za većom snagom odnosno momentom, u pomoć priskače elektromotor te time smanjuje potrošnju goriva jer se bitnije ne podiže broj okretaja motora.
Gašenje cilindara
Dodatna se ušteda ostvaruje pri usporavanju odnosno kočenju. Osim što se kinetička energija pretvara u električnu i puni baterija, deaktiviraju se cilindri benzinskog motora.
Iako proizvođač deklarira potrošnju od 4,6 litre, takvo što ipak je teško postići u realnim uvjetima. Tijekom vožnje otvorenom cestom postigli smo potrošnju od 5,6 l, što je vrlo dobar rezultat, kao i 6,2 l u mješovitom režimu. Službeni podaci govore i o emisiji C02 od 101 g/km.
Navikavanje na hatchback s petero vrata, gdje stražnja imaju staklo i na bočnom dijelu, stvar je svakog vozača. Nama se ovaj koncept nije previše svidio, pogotovo tijekom pogleda u retrovizor gdje se dobiva dojam kao da se slika “lomi”. Prtljažnik obujma 339 l na razini je kompakta.
Prvi model prije deset godina
Honda je priču nazvanu Insight pokrenula još prije deset godina kada je u prodaju, prije svega u SAD-u, pustila prvu generaciju. Na žalost, ovaj model nije postigao zapaženiji uspjeh pa je 2006. proizvodnja i prekinuta. Druga generacija predstavljena je početkom godine na salonu automobila u Detroitu, a usporedno s time ponovno je u japanskoj Suzuki pokrenuta i proizvodnja. Vjerujemo da će ovaj model ipak postići mnogo bolje rezultate od navodnih 18 tisuća primjeraka prve generacije.
Honda Insight - najjeftiniji hibrid
Insight pogoni IMA (Integrated Motor Assist) sustav koji čine 1,3-litreni aluminijski i-VTEC benzinski agregat uparen s CVT mjenjačem te elektromotor snage 14 KS
Komentara 3
i izgleda bar kao auto a ne kao riba
Kod tih tekstova o hibridima nitko nije objasnio važnu stvar: Ako npr. ovaj auto ima 88 konja (benzinskih) i 14 na struju, koja cifra vrijedi pri godišnjoj registraciji? Da li se to zbraja? Nije ista cifra za 88 konja i 88 plus 14, tj. 102 ks!
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Pa toliko trosi i neki manji diesel. Nisam siguran za CO2..