Vjerujemo da ste već upoznati s činjenicom da nova, peta generacija popularnog japanskog SUV modela nije dostupna uz dizelski motor, već isključivo u benzinskim i hibridnim inačicama. Dizajnerski gledano, novi model nije napravio velik korak u odnosu na prethodnu generaciju. Mogli bismo ustvari ustvrditi da je riječ o evoluciji, a ne revoluciji. No, ne smatramo da je to nešto loše. Isprobana hibridna inačica koristi 2-litreni DOHC i-VTEC benzinski agregat od 145 konjskih snaga s Atkinsonovim ciklusom te dva elektromotora kada ima zajedničku snagu od 184 konjskih snaga. U odnosu na daleko rasprostranjenije hibridne konkurente, ovdje je filozofija malo drukčija. Litij-ionska baterija je od svega 1 kW/h, pa domet u EV modu nije velik, iako je moguć i pri većim brzinama. Tada se iz baterije napaja pogonski elektromotor koji pokreće kotače.
Drugi mod je hibridni, kada se kombinira pogon uz pomoć elektromotora i benzinskog agregata. U ovom slučaju benzinski motor pokreće prvi elektromotor koji je ustvari generator i kojim se pokreće pogonski elektromotor, koji pokreće kotače automobila.
Treći tzv. engine drive je kada kotače pokreće isključivo benzinski motor, a oba elektromotora miruju. U vožnji se to sve obavlja vrlo jednostavno i bez nepotrebnih trzaja. Pored činjenice da i-MMD (intelligent Multi Mode Drive) inteligentno i samostalno bira između tri navedena načina rada tražeći najbolji omjer performansi i efikasnosti pogonskog sklopa, vozač može sam odabrati između tri moda - Sport, Econ i EV. Punjenje litij-ionske baterije odvija se kroz rad benzinskog motora, koji, kada ima dovoljno snage, pokreće elektromotor (koji zatim puni bateriju) ili pak putem regenerativnog kočenja.
Od pomoći su i polugice iza upravljača kojima se regulira jačina kočenja, odnosno rekuperacije. Zanimljivost je što je izostavljena ručica mjenjača, već se odabir P, R, N i D vožnje odvija uz pomoć tipki. Vrlo jednostavno rješenje na koje se naviknete za nekoliko minuta. Uz malo pažljivije pritiskanje papučice gasa moguća je vožnja s potrošnjom od 5 litara goriva na stotinu prevaljenih kilometara, a ovisno o jačini pritiskanja gasa, potrošnja naravno raste. Osnovni Comfort paket donosi već dosta opreme, od automatskog klima-uređaja, preko grijanja prednjih sjedala, audiouređaja s komandama na upravljaču... Sve u svemu, vjerujemo da bi Honda s hibridnim modelom CR-V koji starta od 260.690 kn, koliko je stajao testni primjerak, mogla biti zanimljiva opcija.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama: