Testirali smo

Hondin hibridni SUV zamijenio je dizelaše

Honda CR-V
Foto: Igor Šoban/PIXSELL
1/15
14.06.2019.
u 09:00

Hibridna inačica koristi 2-litreni DOHC i-VTEC benzinski agregat od 145 KS te dva elektromotora kada ima zajedničku snagu od 184 KS

Vjerujemo da ste već upoznati s činjenicom da nova, peta generacija popularnog japanskog SUV modela nije dostupna uz dizelski motor, već isključivo u benzinskim i hibridnim inačicama. Dizajnerski gledano, novi model nije napravio velik korak u odnosu na prethodnu generaciju. Mogli bismo ustvari ustvrditi da je riječ o evoluciji, a ne revoluciji. No, ne smatramo da je to nešto loše. 
Isprobana hibridna inačica koristi 2-litreni DOHC i-VTEC benzinski agregat od 145 konjskih snaga s Atkinsonovim ciklusom te dva elektromotora kada ima zajedničku snagu od 184 konjskih snaga. U odnosu na daleko rasprostranjenije hibridne konkurente, ovdje je filozofija malo drukčija. Litij-ionska baterija je od svega 1 kW/h, pa domet u EV modu nije velik, iako je moguć i pri većim brzinama. Tada se iz baterije napaja pogonski elektromotor koji pokreće kotače.

Drugi mod je hibridni, kada se kombinira pogon uz pomoć elektromotora i benzinskog agregata. U ovom slučaju benzinski motor pokreće prvi elektromotor koji je ustvari generator i kojim se pokreće pogonski elektromotor, koji pokreće kotače automobila.

Honda CR-V
1/15

Treći tzv. engine drive je kada kotače pokreće isključivo benzinski motor, a oba elektromotora miruju.
U vožnji se to sve obavlja vrlo jednostavno i bez nepotrebnih trzaja. Pored činjenice da i-MMD (intelligent Multi Mode Drive) inteligentno i samostalno bira između tri navedena načina rada tražeći najbolji omjer performansi i efikasnosti pogonskog sklopa, vozač može sam odabrati između tri moda - Sport, Econ i EV. Punjenje litij-ionske baterije odvija se kroz rad benzinskog motora, koji, kada ima dovoljno snage, pokreće elektromotor (koji zatim puni bateriju) ili pak putem regenerativnog kočenja.

Od pomoći su i polugice iza upravljača kojima se regulira jačina kočenja, odnosno rekuperacije.
Zanimljivost je što je izostavljena ručica mjenjača, već se odabir P, R, N i D vožnje odvija uz pomoć tipki. Vrlo jednostavno rješenje na koje se naviknete za nekoliko minuta. Uz malo pažljivije pritiskanje papučice gasa moguća je vožnja s potrošnjom od 5 litara goriva na stotinu prevaljenih kilometara, a ovisno o jačini pritiskanja gasa, potrošnja naravno raste. 
Osnovni Comfort paket donosi već dosta opreme, od automatskog klima-uređaja, preko grijanja prednjih sjedala, audiouređaja s komandama na upravljaču... Sve u svemu, vjerujemo da bi Honda s hibridnim modelom CR-V koji starta od 260.690 kn, koliko je stajao testni primjerak, mogla biti zanimljiva opcija.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije