Intervju - Mario Majdandžić

Hrvatski dizajner autor je BMW-ova izloška Vision EfficientDynamics

bmw Vision EfficientDynamics
23.09.2009.
u 17:28

Na natječaj se javilo 25 dizajnera, a imao sam sreću da moj projekt pobijedi. Kao klinac uvijek sam crtao aute i neke crteže, čak ih i slao u Autoklub.

BMW-ov glavni izložak na salonu automobila u Frankfurtu, koji je upravo zatvorio vrata, nesumnjivo je bio konceptni primjerak Vision EfficientDynamics.

Riječ je o modelu kojim su se željeli prikazati trendovi za sportske automobile budućnosti, što podrazumijeva i ekološku osviještenost. Dizajn Visiona potpisuje Mario Majdandžić (33), podrijetlom iz Čepina, a ovako važan model izvrstan je povod za razgovor s mladim dizajnerom.

Kako je i kada počeo vaš profesionalni put izvan Hrvatske?
Još prije dvanaest godina, nakon što sam završio gimnaziju i odslužio vojni rok, otišao sam u Njemačku, ne s namjerom da studiram, već da radim na gradilištu. Nakon kojih godinu dana rada na "baušteli", vidio sam da mi takav posao ipak ne leži, pa sam si dao truda da naučim njemački jezik. Išlo mi je dosta dobro pa sam se sjetio da u blizini Stuttgarta, u Pforzheimu, postoji sveučilište, na kojem sam počeo studirati. Kao klinac uvijek sam crtao automobile i neke crteže, čak ih slao u Autoklub.

Nakon četiri godine, završio sam studij i počeo raditi u Volkswagenu.

Na kojim ste modelima radili?
Dvije sam godine proveo u VW-u, a radio sam na nekoliko različitih projekata. No, ni jedan od njih nije krenuo u serijsku proizvodnju. Uvidio sam da je BMW mnogo inovativnija tvrtka, osobito kad je riječ o dizajnu, pa sam prešao tamo.

Temelji li se vaš rad na konceptnim automobilima ili ipak više pozornosti posvećujete serijskim vozilima?
Moja zaduženja ipak su serijska vozila. No, naravno, nitko ne može odoljeti ovakvom projektu. Bio je raspisan natječaj na koji se javilo 25 dizajnera, a imao sam sreće da moj projekt pobijedi.

Koliko je dizajnera radilo na Vision EfficientDynamicsu?
Četvorica. Jedan kolega bio je zadužen za osmišljavanje interijera, drugi je imao zadaću pripremu strukture i dijelova poput sjedala, treći se brinuo za detalje, a ja potpisujem izgled eksterijera.

Vision djeluje vrlo dinamično i sportski. Odakle inspiracija?
Glavnina ideja dolazi iz formule 1, a tu su i neke zadane smjernice. Želio se izbjeći klasični dizajn vozila kada se govori o aerodinamici. Zbog toga su korištena krilca koja imaju i svoju funkciju, ne samo estetsku. Možemo reći da sve na ovom automobilu ima svoju funkciju.

Hoće li se na osnovi ovog koncepta pripremiti serijski automobil?
Sama tehnologija već se primjenjuje, ali govorimo li o modelu kao dizajnerskom rješenju – ne. Ovaj je automobil zamišljen samo za izražavanje novih ideja, a ne kao priprema za novo vozilo. To ne znači da se neki elementi neće pronaći kao detalji i na vozilima koja kreću u prodaju.

Komentara 1

AR
Arizona
19:55 23.09.2009.

Nije točno da je sajam \"upravo zatvorio vrata\" nego traje do nedjelje 27.9.2009.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije