Regulativa

HT: Sporno je što se ugovorni odnos raskida prešutno

'gradska...zagreb....27.11.2003 telefoniranje snimio robert anic'
'robert anic'
17.06.2011.
u 10:00

Odluku o jedinstvenom računu nitko ne spori, no provedbu propituju HT i udruga potrošača

Svi oni, a ima ih 235.000 u Hrvatskoj, koji na kućne adrese dobivaju dva telefonska računa, jedan od HT-a te drugi od jednog od alternativnih operatora za koji su se opredijelili poput Optime ili H1, od srpnja bi trebali konačno dobiti samo jedan račun.

Obvezna veleprodaja

Naime, regulatorna agencija HAKOM, donijela je odluku prema kojoj je HT obvezan od 1. srpnja ove godine omogućiti ostalim operatorima usluge predodabira operatora odnosno veleprodajnu uslugu najma korisničke linije. To znači da će od sada i račun za pretplatu biti dodan na onaj kojim je zaračunat promet odnosno utrošene minute razgovora kod alternativnog operatora. Tako su operatori postali odgovorni za sve odnose s krajnjim korisnikom iako se zapravo po pitanju tehnologije ništa nije promijenilo. Tehnički – i dalje se radi o HT-ovoj liniji, no sada će je korisnicima naplaćivati alternativni operator koji će uslugu kupiti u veleprodaji od HT-a.

No, unatoč odličnoj vijesti za korisnike kojima je smanjena papirologija te se riješio problem razdvojenih računa, razdvajaju se i neke mogućnosti. Korisnik će morati ponovno ugovoriti ovaj put s alternativcem usluge poput zabrane odlaznih poziva ili usluge limitiranja računa koje su imali kod HT-a. No, alternativci, tvrde korisnici, to neće osjetiti jer će im i oni sve te usluge pružiti. Usto, cijena se ne smije uvećavati, već tek pribrojiti pretplata. Da bi se pak riješili dvojnih računa točnije HT pretplate i pripali samo alternativnom operatoru korisnici ne moraju učiniti ništa. Šutnja će značiti pristanak. No, ako žele ipak i dalje primati dva računa, mogu i to, i za to se moraju poslati zahtjev kao i žele li se ipak u potpunosti vratiti HT-u.

I upravo način razdvajanja sporan je za HT.

"Smatramo spornim da se prelazak s HT-a na alternativnog operatora namjerava  provesti  bez  izričite  suglasnosti krajnjeg korisnika te da se ugovorni  odnos  između HT-a i krajnjeg korisnika u tom slučaju raskida bez izjave  volje korisnika dakle prešutno. Šutnja korisnika  se  ne  može  tumačiti  pristankom za promjenu operatora time se  krše  važeći propisi kojima se reguliraju ugovorni odnosi, a osobito odnosi s potrošačima", tvrde u HT-u. Njih podupire i potrošačka udruga Telekom, koji su i prije donesene odluke na to upozorili HAKOM.

– Potiho i mimo zakona uvodi se institut  prešutne  suglasnosti  potrošača.  Koliko nam je poznato, do sada  nije  bilo  takvog  slučaja, a upravo zbog toga i članak 54 Zakona o zaštiti  potrošača  jasno propisuje da se šutnja potrošača ne može smatrati suglasnošću i na taj način prejudicirati volja korisnika. Koliko nam je poznato, do sada nije bilo takvog slučaja, a upravo zbog toga i članak 54 Zakona o zaštiti potrošača jasno propisuje da se šutnja potrošača ne može smatrati suglasnošću. Prema  našem  mišljenju, niti jedno tijelo RH  s javnim ovlastima  ne  smije  se  postavljati  iznad  zakona i na neki način ih "silovati" kako im u određenom trenutku odgovara – tvrdi Đuro Lubura, čelnik Telekoma te dodaje: – Budući da svako rješenje prema kojem  bi  šutnja  potrošača  značila  njegovu  suglasnost smatramo nezakonitim, poduzet ćemo sve raspoložive pravne radnje za osporavanje ovog opasnog presedana.

Ispravljena nepravda

U HAKOM-u tvrde, odluka je u potpunosti utemeljena na zakonima, i nema bojazni da će se uvesti institut prešutne suglasnosti. Učinili smo sve da korisnicima bude što jednostavniji prelazak na jedan račun. Budući da su svojedobno odlučili za nekog od alternativnih operatora, to i smatramo iskazom volje i stoga smatramo da se taj ugovor nastavlja. Alternativni operatori smatraju to povijesnom odlukom regulatora, kojom se ispravljaju nepravde počinje u privatizaciji odnosno 2005. godine kada HT-u nije smetalo ništa niti su se sklapali posebni ugovori. A radi se o korisnicima koji su tada odlučili otići od HT-a.

Osim potrošačke dimenzije mijenja se i novčani tijek. Sada novac od pretplate više ne ide direktno HT-u. HT će uštedjeti na tiskanju računa, s druge strane alternativci će popraviti mjesečnu likvidnost jer rok plaćanja veleprodajne usluge iznosi 30 dana, odnosno 60 ili 90 ali uz zatezne kamate. U ime troškova tiskanja alternativci zadržavaju 10 % od 60-ak kuna pretplate te dodatnih 5 % u ime rizika naplate od korisnika. Pod pretpostavkom da su korisnici uredni platiše, alternativci će 'profitirati' od većih prihoda. Rizik za HT jest da alternativni operatori ne podmiruju svoje račune, što uvjeravaju alternativci, nije realna opasnost.

Ključne riječi

Komentara 13

Avatar prckoostajeprcko
prckoostajeprcko
11:07 17.06.2011.

ma mene samo zanima kada će se ukinuti pretplata na internet imam HT telefon i još njihov internet i plaćam im dvije pretplate!? što mi nekako nema logike pa nekoristimja uslugu hrvatskih željeznica pa da mi HT naplaćuje korištenje linije nego njihovu mrežu i liniju!

OB
-obrisani-
11:09 17.06.2011.

@prcko Zašto koristiš T-com? Nije da reklamiram, ali ja plačam 180 kn za flat rate internet, 8Mbit brzinu plus kabelsku TV, prošireni paket.

OB
-obrisani-
10:59 17.06.2011.

Ne shvaćam tko uopče koristi bilo kakve IT usluge T-coma, a da ima mogućnost korištenja drugih providera, npr. B.neta?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije