Golf je mjerilo kompaktne klase. I dok su neki proizvođači svoje kompakte produžili do gotovo 4,5 metra, Volkswagen Golf drži na 4,25 m dužine. Kompakt je kompakt, njihov je kredo. Ali, zbog toga VW nudi Golf Sportsvan, jednovolumensku izvedbu koja se u petoj (pojavio se 2005. godine) i šestoj generaciji zvala Plus. Sportsvanom temeljenom na Golfu VII napravljen je velik iskorak u prostranosti (5 cm veći međuosovinski razmak, 8 cm širi i 12,6 cm viši od kompakta), pa je u unutrašnjosti mnogo komforniji, uz puno više pretinaca i praktičnih detalja.
Prtljažnik do 590 litara
Primjerice, stražnja klupa se uzdužno pomiče za 18 cm, pa se obujam prtljažnika s odličnih 500 može povećati na 590 litara. Zbog svega toga je Sportsvan pravi obiteljski automobil, na pola puta između Golfa i Tourana.
U unutrašnjosti nema iznenađenja, sve je već viđeno u Golfu VII. Materijali su fini, završna obrada precizna, dizajn klasičan, ali je ergonomija savršena. Za nekoliko minuta priviknete se na sve komande, a sve što trebate nalazi se na najlogičnijem mjestu. U tom segmentu kod Volkswagena nema greške.
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL
Ono što veseli je da zbog povećanja dimenzija Sportsvan nije mnogo izgubio na voznim osobinama i može se reći da je to vozački monovolumen. Obnovljeni VW-ov 1,6 TDI umjesto 105 sada razvija 110 KS, ali osjećaj je još bolji. Do stotke dolazi za 11,3 s, dok je krajnja brzina 192 km/h. Dominira na autocesti, gdje putna brzina može biti znatno veća od 150 km/h. Nije mu dodana šesta brzina, ali zapravo, zbog produžene pete brzine, ni ne nedostaje.
Na otvorenoj cesti 4,5 l
To se vidi i na potrošnji, koja je fantastična. Prosječna tvornička od 3,9 litre je nedostižna, ali u jednovolumenu smo prosječno trošili 5,5 l/100 km i da nam pritom ni jednom nije nedostajalo snage. Na otvorenoj cesti se može spustiti i ispod 4,5 l/100 km, dok na autocesti do 150 km/h možete računati s potrošnjom oko 5,5 l.
Cijena Sportsvana, baš kao ni običnog Golfa, nije mala. Za Sportsvan treba doplatiti oko 15.000 kuna, što znači da je početna cijena s ovim motorom 166.122 kune. Uz Comfortline opremu, kakvu smo imali na testu, stoji 184.000 kn.
Citat iz članka: "Nije mu dodana šesta brzina, ali zapravo, zbog produžene pete brzine, ni ne nedostaje." završen citat. O.K. ako mu je 5. brzina toliko produžena, onda u normalnoj vožnji ima na raspolaganju samo 4 brzine što je jakojako loše. Šest brzina je postao standard već odavno, pa "mjerilo kompaktne klase" tu zaostaje za ostalima.