Do stotke za 4,8 s

Isprobali smo električni I-Pace: Čudili smo se dizelskom Jaguaru, a sad...

Jaguar I-Pace
Foto: Igor Šoban/PIXSELL
1/14
03.10.2019.
u 09:18

Cijena? I-Pace kreće od 616 tisuća kuna, a testni primjerak s dodatnom opremom stoji 781.825 kuna

Ne tako davno čudili smo se Jaguaru s dizelskim motorom, a evo nas danas za upravljačem prvog Jaguara na struju, koji je aktualni svjetski i europski automobil godine. Jaguar I-Pace u SUV-kupeovskoj formi izgleda spektakularno, drugačije i posebno, pogotovo u crvenoj boji i mami poglede gdje god se pojavite. Kao i kod drugih Jaguara i Range Rovera, kvake vrata izlaze iz karoserije i pri zaključavanju se uvlače što će dodatno privući pozornost, baš kao i natpis Jaguar koji se projicira noću kad se otvore vrata automobila. I-Pace jednostavno privlači pozornost izvana, a pravi luksuz i najmoderniji multimedijski sustavi dočekali su nas i u kokpitu. Kontrolne funkcije maksimalno su digitalizirane s tri velika dodirna zaslona, klima-uređaj ima četiri zone, a materijali su u cijeloj kabini kvalitetni i fini.

Ipak, najsnažniji dojam električni Jaguar ostavlja prilikom prvog pravog pritiska na papučicu gasa kad doslovno ispaljuje 468,2 cm dugu karoseriju mase 2,2 tone. Do stotke stiže za 4,8 sekundi, poput pravog sportskog automobila, a još su impresivnija međuubrzanja. Primjerice, od 60 do 100 km/h stiže za svega 2,1 s, a subjektivan osjećaj bolji je nego kod benzinskih automobila s više od 600 konja.

Jaguar I-Pace
1/14

Pokreću ga dva elektromotora s po okruglih 200 KS, svaki na jednoj osovini, uz kamionski okretni moment od 696 Nm. A ono što je najveća prednost električnih automobila u odnosu na one s konvencionalnim motorima jest što je maksimalni okretni moment dostupan odmah, dakle, svih 700 Nm od starta, kao i pri 50, 100 ili 150 km/h. U svim režimima vožnje pritisak gasa znači doslovno ispaljivanje, što dobro prati i prednji i stražnji ovjes pa je I-Pace prilikom tih silovitih sila ubrzanja stabilan i pravocrtan. Od automobila ovakve mase i povišene karoserije ne treba očekivati prave sportske vozačke performanse, ali I-Pace je i na zavojitoj cesti jako dobar, iznenađujuće dobar za ovakav tip vozila. Zapravo, I-Pace treba gledati kao povišeni kupe, a ne kao SUV kupe automobil. Pretjerate li s brzinom dolaska u zavoj, što nije teško s obzirom na munjevita ubrzanja, tu su i odlične kočnice. Uz to, udobnost je vrhunska što jamči opcionalni prednji i stražnji zračni ovjes koji ovaj podignuti kupe za čas pretvara u terensko vozilo.

Posebna funkcija je pametna kočnica, bitna i kod regeneracije energije kočenjem. Radi vrlo slično kao i kod Nissan Leafa i pruža mogućnost vožnje samo s jednom pedalom, što je vrlo praktično u vožnji gradom, ali i na otvorenoj cesti. Naravno, kad se na nju naviknete. Baterija kapaciteta 90 kWh (nominalno 85 kWh) jamči solidnu autonomiju, ali, dakako, to ovisi o stilu vožnje. Ekstremnom štednjom može se voziti i ispod 20 kWh/100 km što donosi 450 km dometa s jednim punjenjem baterija. Ali, nevjerojatno je da bi netko ovakav auto vozio na taj način pa je mnogo realnija prosječna potrošnja od 25 kWh/100 km što znači 335 km dometa. Pri 130 km/h na autocesti potrošnja je 29,5 kWh/100 km pa se može računati na 280 km ako krenete s “do čepa” punom baterijom. U svakom slučaju, za komforno duže putovanje morat ćete se dobro organizirati jer s infrastrukturom u Hrvatskoj treba imati strpljenja.

Cijena? I-Pace kreće od 616 tisuća kuna, a testni primjerak s dodatnom opremom stoji 781.825 kuna. Puno? Svakako nije malo, ali je jeftinije od konkurencije. A to je automobil za imućne kupce koji žele biti drukčiji, baš kao što je i I-Pace drukčiji.

Pogledajte i video sa salona automobila u Frankfurtu:

Ključne riječi

Komentara 2

AU
austrougarskigeneral
09:37 03.10.2019.

jaguar brm brm,

JO
josmalopanestalo
10:20 05.10.2019.

a da nije puma slučajno

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije