Treća generacija najprodavanijeg europskog električnog automobila Renaulta Zoe (166.000 primjeraka) donijela je napredak u svim segmentima i sažela 10-godišnje iskustvo u razvoju električnih automobila francuskog proizvođača. Najbitnija je promjena veći kapacitet baterije, s 41 kWh na 52 kWh. Renaultovi inženjeri su nam pojasnili da je litij-ionski paket baterija ostao istih dimenzija uz samo 20 kg veću masu, a dobio se 21% veći kapacitet za skladištenje struje. U praksi to znači doseg od 395 km prema WLTP-u (dosad 300 km).
Zoe ima i snažniji elektromotor sa 135 KS i 245 Nm okretnog momenta, ali u ponudi će ostati i dosadašnji motor sa 108 KS i 225 Nm. Novost je i mod vožnje za rekuperaciju energije. I do sada je Zoe puštanjem gasa punio bateriju ali blago, dok sada u modu vožnje “B” Zoe snažnije “koči motorom” i puni bateriju. To vozaču omogućuje da predviđajući vožnju većinom vozi samo s papučicom gasa i minimalno koristi kočnicu. Četvrta važna novost je mogućnost punjenja D/C istosmjernom strujom što omogućuje punjenje na najbržim punjačima snage 50 kW na kojima se od 0-80% kapaciteta može napuniti za 1 sat i 10 minuta.
Dimenzije su ostale više-manje iste — dužina od 408 cm i međuosovinski razmak od 258 cm — pa je Zoe prilično prostran automobil B-segmenta koji može prevesti pet ljudi. Prtljažnik prima 338 litara.
Ušminkan je i izgled. Najveća vanjska promjena su serijska LED svjetla i maglenke, a u unutrašnjosti materijali od recikliranih materijala (boca i pojaseva) kojima su presvučena sjedala i dio armaturne ploče. Nova je i ručica mjenjača, kao i multimedijski sustav uz koji sada serijski stiže i 10” digitalna instrumentna ploča.
Na prvim svjetskim testnim vožnjama zaista smo ugodno odvozili 235 km dugu rutu sa snažnijim motorom od 135 KS i 245 Nm. Na vijugavim otvorenim cestama brdovite obale zapadne Sardinije Zoe nam je trošio 14,3 kWh na 100 km uz prosječnu brzinu od 55,8 km/h. Dakle, nismo ga štedjeli, dapače, iskušavali smo performanse novog motora, ali isprobavali smo i novi sustav regeneracije energije. Vožnja u modelu Zoe je opuštajuća, a razlog je tome automatski jednostupanjski mjenjač koji omogućava linearno ubrzanje bez ikakvih trzaja. Snaga od 135 KS dostatna je za vrlo dinamičnu vožnju u gradskim uvjetima (0-50 km/h za 3,6 s) ali i otvorenom cestom gdje se vrlo lagano mogu obavljati i pretjecanja (0-100 km/h 9,5 s, 80-120 km/h 7,1 s). Iako, temeljem iskustva s prethodnikom očekivali smo i snažnije ubrzanje.
Iz tehničkih podataka doznali smo zbog čega je ono izostalo: dosadašnji motor od 108 KS imao je najveći okretni moment od 225 Nm dostupan od 500 o/min, a novi motor sa 135 KS nudi 245 Nm, ali tek od 1500 o/min. Stoga se najveća prednost jačeg motora pokazuje pri većim brzinama, primjerice, pri ubrzanju od 80 do 120 KS koje je kod njega 2,2 sekunde kraće (7,1 s) pa će se lakše voziti autocestom. Dinamika vožnje je i dalje vrlo dobra.
S trećom generacijom Zoe će u Hrvatskoj bitno pojeftiniti. Početna cijena R110 modela sa 108 KS je 227.900 kuna, što je 30.000 kuna manje od cijene dosadašnjeg najjeftinijeg modela koji je stajao 256.400 kuna. Početni model s novim R135 motorom, ali s drugom razinom opreme stajat će 244.000 kuna. Ako se uhvate državni poticaji od 80.000 kuna, Zoe postaje vrlo konkurentan većini konvencionalnih automobila.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:
30.000 Eura za to malo nojevo jaje? Ma da ne bi!!