Nakon godina i godina štednje u uvjetima krize, konačno ste skupili koliko-toliko pristojan iznos i odlučili obnoviti vozni park? Za početak, od sveg srca čestitamo, jer takvo što već godinama ne uspijeva većini domaćih vozača.
Dakle, ciljana svota od 100.000 kuna je dostignuta i sljedeći korak trebao bi biti odabir novog automobila.
Oprema bitno poskupljuje
Neke favorite vjerojatno već imate, ali izbor ne treba stati na njima jer je sasvim izgledno da ćete za isti ili čak i manji iznos novca uspjeti doći do jednako kvalitetnoga automobila koji će vas služiti godinama.
Prvi je korak provjeriti stanje u cjenicima. Tko je nešto slično radio prije nekoliko godina, već će na prvim primjerima zaključiti da se situacija itekako promijenila. Već nakon pregleda ponude prvih nekoliko proizvođača potencijalni će kupac shvatiti da 100.000 kuna više i nije neki novac. Da su iznosi u cjenicima porasli, shvatit će upravo na ovakvim ili sličnim primjerima: one osnovne cijene, vezane uz najmanje, najslabije i osnovno opremljene modele, dakle uglavnom mališana iz A-segmenta, općenito se još uvijek drže na razinama sličnima nekadašnjima, no poželi li kupac nešto više, izbor mu se rapidno smanjuje. Prave kompakte u spomenutim okvirima doslovno treba tražiti svijećom, a kada ih i nađete, bit će to u okvirima neke posebne ponude ili akcije.
Primjerice Chevrolet, kojega uskoro više neće biti ni na hrvatskom ni na europskom tržištu, svog peterovratnog Cruzea nudi po cijeni od 90.000 kuna naviše, dok Hyundai i30 na akciji trenutno starta od 95.990 kuna.
Foto: Fiat
Nešto je bolja situacija u podsegmentu koji se nalazi negdje na pola puta između B-segmenta i kompakata, a koji se rehabilitirao upravo na tržištima poput hrvatskoga, i to ponajprije zbog kriznih godina.
Citroeën tu nudi model C-Elysse koji starta na oko 85.000 kuna. Peugeot ima njegova tehnološkog blizanca, model 301 (od 94.000 kn). Fiat Lineu cijeni od 98.000 kuna naviše, Kia ima Rija u limuzinskoj verziji (91.990 kn), Seat je tu s Toledom (96.650 kn), Škoda s Rapidom Spaceback (96.700 kn)... No, sviđa li vam se neki od spomenutih modela, ne veselite se odmah previše.
U obje spomenute klase, naime, treba računati na to da se navedene svote odnose na ulazne, najslabije i tek osnovno opremljene modele.
I ma koliko kod nekih među njima već i ulazni paket nudi sasvim pristojan popis elemenata, sigurno ćete skrenuti pogled i prema nižim klasama, ako ni zbog čega drugoga, onda da vidite što se ovdje može dobiti za isti iznos. Ili manji...
Niže klase nude više
Mogućnosti su u tom slučaju osjetno veće. Chevrolet u toj kategoriji nudi Aveo (85.000 kn), Citroën ima C3 (79.900 kn), Fiat Punto (79.720 kn), Ford Fiestu (81.900 kn), Nissan Micru (74.000 kn). Opel nudi Corsu (78.526 kn), Peugeot model 208 (78.300 kn), Seat Ibizu (84.000 kn), Škoda Fabiju (79.800 kn), Suzuki Swifta (73.100 kn), Toyota Yarisa (76.500 kn), a tu je i sasvim novi Volkswagen Polo (83.900 kn)... Spomenute cijene dosta variraju, ali za razliku od prije navedenih viših segmenata, one ovdje i u najskupljim slučajevima ostavljaju ponešto prostora za koketiranje s višim paketima opreme ili barem pokojim opcijskim dodatkom.
Isuse, 90% Hrvatske nema za struju i vodu a oni lupaju o 100000 kn. A uzimati kredite da bi kupio limeno smeće je čista ludost.