Korisna rješenja

Istražili smo: u čemu možete sigurno i udobno prevoziti obitelj s troje i više djece

Opel Combo
Foto: Opel
21.10.2018.
u 09:15

Modeli koji su dostupni s tri reda sjedala u trećem redu najčešće također nude Isofix sidrišta za dječju sjedalicu

Na problem rađanja sve manje i manje djece već godinama pozornost skreću sa svih razina društva. No, kad se netko – bez obzira na sve probleme i prepreke – odluči za obitelj s više od jedno ili dvoje djece, kako će ih prevoziti do škole, do treninga, do bake i djeda? Uz pretpostavku da roditelji žele praktičniju i sigurniju sjedalicu s Isofix sidrištem, istražili smo koji sve automobili dostupni na hrvatskom tržištu mogu primiti tri takve dječje autosjedalice.

Tri ili više Isofix priključka Citroën nudi u modelima C4 SpaceTourer, Grand C4 SpaceTourer, SpaceTourer Business i novi Berlingo. U svima njima po tri su priključka na stražnjim sjedalima, a zatreba li i suvozačevo sjedalo za smještaj djeteta, na svim modelima ove francuske marke može se deaktivirati suvozačev zračni jastuk.

Foto: Citroën

Naime, Zakonom o sigurnosti cestovnog prometa prijevoz djeteta na suvozačevu sjedalu dopušten je ako je dijete mlađe od tri godine ili više od 150 cm. U tom slučaju smiju na prednje sjedalo – iako je to za dijete daleko najnesigurnije mjesto – ali samo ako je suvozačev zračni jastuk deaktiviran. Dakle, suvozačevo sjedalo može poslužiti kao dodatna opcija za dijete, ali samo ako je dijete malo starije ili ako je u pitanju beba koja se prevozi u sjedalici okrenutoj suprotno od smjera vožnje.

Roditeljima djece stare između tri i 11 godina to baš i ne rješava problem prijevoza djeteta, jer oni sve troje (ili više) djece trebaju smjestiti u drugi red sjedala. Ili treći, ako ga automobil ima.

Druga marka PSA grupe, Peugeot, na ovu tematiku gleda slično kao i bratski Citroën. Tri ili više Isofix priključka imaju Peugeot 3008, 5008, Traveller Business i novi Rifter. Peugeot 3008 ima dva priključka straga i jedan na suvozačevom sjedalu, model 5008 ima tri Isofixa straga i jedan na suvozačevom sjedalu, Traveller Business i novi Rifter imaju po tri Isofix sidrišta straga. Na svim Peugeotovim modelima može se deaktivirati suvozačev zračni jastuk.

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Pod markom Ford tri ili više Isofix priključka serijski podržavaju modeli S-Max i Galaxy, a svi su ti priključci na stražnjim sjedalima. Od svih ostalih marki Ford se razlikuje viđenjem opcije deaktiviranja suvozačevog zračnog jastuka.

– Sukladno Fordovoj politici sigurnosti nijedan model ne dolazi s već uključenom opcijom deaktiviranja zračnog jastuka. Opcija se može omogućiti ako se naruči Kit za deaktiviranje zračnog jastuka nakon upoznavanja s politikom sigurnosti – odgovorili su nam iz zastupništva Forda.

Kod Honde, pak, niti jedan model nema tri Isofix priključka, ali na svim se njihovim modelima može isključiti suvozačev zračni jastuk. Svi Suzukijevi modeli također nude samo dva Isofixa. Ni Kia u ponudi nema vozilo s tri ili više Isofix priključka. Dva koja imaju dolaze na lijevom i desnom stražnjem sjedalu, a svi modeli Kia imaju mogućnost deaktivacije suvozačeva zračnog jastuka. Tako je i u Mazdi – serijski po dva Isofixa, na stražnjim sjedalima lijevo i desno. Suvozačev zračni jastuk na svim se modelima serijski može isključiti. Iznimka je roadster MX-5 koji ima Isofix sidrište na prednjem, suvozačkom sjedalu.

Mercedes-Benz jedino u GLS-u nudi mogućnost smještaja tri ili više sjedalica s Isofix sidrištima.

– Štoviše, budući da GLS ima tri reda sjedala, na drugi i treći red sjedala moguće je postaviti po dvije dječje sjedalice na Isofix priključke, dakle ukupno četiri dječje sjedalice. Sličnu mogućnost ima i V-klasa. Isofix priključci dolaze serijski u svim Mercedes-Benz modelima – kažu iz Mercedesa, u čijim modelima Isofix ne postoji na suvozačevom sjedalu.

Kad govorimo o deaktiviranju suvozačeva zračnog jastuka, na Smartu se može deaktivirati ručno, tj. ključem. Ostali modeli u sjedalu imaju senzor osjetljiv na težinu za automatsko isključivanje suvozačkog zračnog jastuka. U svim modelima ta mogućnost dolazi serijski, osim u B-klasi i u CLA u kojima je dodatna oprema i naplaćuje se 95 eura odnosno 705 kuna.

Nissan na modelima Qashqai, X-Trail, Juke, Navara i Pulsar ima dva Isofix priključka, oba na stražnjim sjedalima. Dva Isofixa straga i jedan na suvozačevu sjedalu imaju Micra i Leaf. Kod Nissana nije moguće naknadno ugrađivanje ili povećavanje broja Isofix fiksacija, a suvozačev zračni jastuk moguće je deaktivirati u svim modelima.

Opelov predstavnik među modelima s tri Isofixa je novi Combo. Serijski ima tri Isofix priključka na stražnjim sjedalima, a suvozački jastuk može se isključiti na svim Opelovim modelima.

Foto: Opel

– S obzirom na to da je Porsche tek nedavno predstavio novi SUV Cayenne te iščekujemo novi model Macana (također SUV), isključivo Panamera od naših modela trenutačno raspolaže s tri Isofix priključka. Dva stražnja Isofix priključka dolaze kao dio serijske opreme, a prednji je dodatna oprema za koju je potrebno izdvojiti 1472,5 kn. Suvozačev zračni jastuk može se deaktivirati na svim našim modelima – odgovaraju iz Porschea.

Renault Captur, Zoe, Megane i Scenic imaju dva Isofixa straga i jedan na suvozačevom sjedalu. Kod svih se može isključiti suvozačev zračni jastuk. Clio, Kadjar, Talisman, Koleos, Kangoo, Trafic Passenger i Master Passenger imaju dva Isofix priključka samo na stražnjim sjedalima i ne može se nadoplatiti Isofix na suvozačevom sjedalu, ali se na njemu može isključiti zračni jastuk. Na Renault Twingu moguće je doplatiti Isofix na suvozačevom sjedalu. Stoji 1590 kn u paketu s grijanim sjedalima i, naravno, tada se dobije i mogućnost isključivanja suvozačevog zračnog jastuka.

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Svi Dacijini modeli imaju dva mjesta za Isofix na stražnjim sjedalima i na svim se modelima može isključiti suvozačev zračni jastuk.

Seat samo u Alhambri ima tri Isofixa i svi dolaze serijski u drugom redu sjedala. Ako se naruči izvedba sa sedam sjedala, i ta dva dodatna sjedala u trećem redu dolaze s Isofixom. Doplata za treći red sjedala je oko 6500 kn. Kod svih Seat modela suvozačev se zračni jastuk može deaktivirati.

U paleti Škodinih modela tri Isofix priključka mogu ponuditi Octavia, Karoq, Kodiaq i Superb. U svakom od tih modela treći priključak je onaj na suvozačevom sjedalu te se dodatno naplaćuje: za Octaviju 239,06 kn, Karoq 219,94 kn, Kodiaq 229,50 kn, Superb 306 kn. Fabia i Rapid imaju po dva Isofixa i to serijski na stražnjim sjedalima (lijevo i desno). Na svim Škodinim modelima postoji mogućnost deaktivacije suvozačevog zračnog jastuka.

Svi Volvo modeli mogu ponuditi tri Isofix priključka, s tim da su standardno opremljeni dvama Isofix priključcima na stražnjim sjedalima. Opcijski je Isofix na suvozačevu sjedalu. Doplata za Isofix na suvozačevom sjedalu za V40/V40 Cross Country iznosi 291 kn. Za ostale se modele cijene trenutačno formiraju. Opcija deaktivacije zračnog jastuka je serijska na svim modelima SPA i CMA platforme, a to su svi aktualni Volvo modeli, osim V40/V40 Cross Country. Kod V40/V40 Cross Country ta je opcija dio dodatne opreme.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi

Komentara 1

HL
Hladan
15:03 11.11.2018.

A najvaznijeg i najveceg proizvodjaca niti spomenuli niste? VW!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije