Mnogi vlasnici automobila griješe u odnosu prema automobilu, a te pogreške najčešće vrlo skupo plaćaju. O automobilima je potrebno kvalitetno se brinuti, a portal automobili.hr izdvojio je šest najčešćih pogrešaka koje je potrebno izbjegavati.
1. Ignoriranje “Check engine” indikatora
Indikator "Check engine" ne prikazuje prolaznu pogrešku pa mu treba posvetiti posebnu pažnju kada se aktivira. Ignoriranje ovog indikatora može rezultirati skupim popravkom.
2. Neredovita zamjena ulja i filtra
Ulje za motor poput krvi je za ljudsko tijelo. Ključno je za ispravan rad i nikako nije preporučljivo ne poštovati tvornički propisan interval zamjene. Mnogi smatraju kako je jedino važno da ulja ima dovoljno, a pritom ne uzimaju u obzir da s vremenom svojstva ulja opadaju.
Zamjena filtra jednako je važna jer on sprečava da nečistoće prodiru prema vitalnim dijelovima.
3. Zanemarivanje stanja guma
Uvijek je važno imati na pameti da je cijeli automobil u kontaktu s podlogom na površini manjoj od četiri razglednice. Sigurnost vožnje uvelike ovisi o stanju guma, a stanje gume direktno je povezano sa starošću, dubinom profila i ispravnim tlakom.
4. Preskakanje servisnog intervala
Proizvođač je raspored servisa i opseg poslova na njima propisao s razlogom pa nikakve improvizacije nisu dobre.
Inženjeri koji su bili angažirani na razvoju pojedinog modela automobila dobro su upoznati s projektiranom trajnošću pojedinog sklopa pa ako želite izbjeći neugodna iznenađenja, držite se toga što su propisali.
5. Loša higijena automobila
Održavanje čistoće automobila višestruko će se vratiti. Lakše je uočiti nepravilnosti, a iznimno je važno i na vrijeme ukloniti sve čestice koje bi posljedično mogle izazvati štetu.
To se posebno odnosi na detaljno pranje nakon zimskih uvjeta kad su mnogi zazori puni soli kojom se posipaju ceste, a koja na višim temperaturama nagriza lak i time omogućuje napredovanje korozije.
6. Nemaran ste vozač
Svi nagli pokreti, jurnjava s hladnim motorom, gašenje vrućeg, škripa guma, nepotrebno naglo kočenje, naleti na rupe i neravnine… Nemaran vozač takvim pristupom višestruko, a nepotrebno, povećava potrošnju svih vitalnih sklopova te trajno nanosi štetu automobilu.
Razlike mogu biti tolike da automobil sa 100.000 km bude u osjetno gorem stanju od istog takvog modela u dobrim i savjesnim rukama s 300.000 km.
Nikako ne koristiti onu STOP-START funkciju! Izmišljotina nadobudnih ekologa koja uništava turbinu, anlaser i još ponešto. Ako je ikako moguće isključiti ju trajno!