Na struju i benzin

VIDEO Jeftiniji od EU vozila: Dva nova kineska automobila stigla u Hrvatsku

Foto: Sandra Mikulčić
1/20
15.10.2023.
u 08:00

Oba noviteta planiraju se probiti dobrom vrijednošću za uloženi novac. Forthing je raskošan i snažan, srednje velik benzinski SUV po cijeni od 29.990 eura. Seres 5 luksuzan je sportski SUV na struju s obiljem naprednih sustava

Dva nova kineska modela stižu na hrvatsko tržište automobila, najavili su iz tvrtke Auto Hrvatska koja je generalni uvoznik DongFenga, treće najveće grupacije u Kini. Kineski automobili sve snažnije kreću na europsko tržište pa iznimka nije ni Hrvatska. Dizajnom posve pariraju europskim modelima, no istu razinu opremljenosti i motorizacije nude po nižim cijenama. Primjerice, Forthing, jedan od ova dva noviteta, stoji 29.990 eura. Novi igrač u gradu za tu cijenu podrazumijeva sportski SUV C segmenta pokretan benzinskim motorom. Razumljiv izbor za proboj na novo tržište jer interes za SUV-ovima već godinama ima uzlaznu putanju, a kad je o motorizaciji riječ tržište raste upravo u segmentu benzinskih motora. Turbobenzinski Forthing T5 Evo ima Mitsubishijev motor od 130 kW/177 KS i 260 Nm. U kombinaciji je i 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom tvrtke Magna Steyr, a pogon je prednji. Na 100 km deklarirano troši 6,9 l goriva. Forthing T5 Evo dugačak je 456,5 cm te je 186 cm širok i 169 cm visok. Na izbor se nudi pet boja: crvena, zagasito zelena, crna, bijela i siva.

Exclusive paket opreme jedini je u ponudi, a teško je naći što on ne obuhvaća. Ima automatski klima-uređaj, dodirne kontrole, digitalne instrumente, odnosno dvostruki zaslon od 10,25 inča, kožom presvučen multifunkcionalni sportski upravljač, raskošna sjedala presvučena eko kožom, bežični punjač za mobitel, el. otvaranje prtljažnika (480-1480 l), kameru za vožnju unatrag, brojne sigurnosne sustave, panoramski krov, LED svjetla… Softveri i aplikacije nastali su u suradnji s Huaweijem. Tijekom kraće probne vožnje oduševio nas je prostranošću, udobnošću te opremom, ali i žustrinom na cesti. Forthing T5 Evo stiže s 5-godišnjim jamstvom (do 100.000 km). Servis je zasad samo u Zagrebu, no uskoro bi trebao biti otvoren i u svim drugim većim gradovima. Sa sigurnosnog aspekta, u Kini ima 5 zvjezdica, a na isti rezultat računaju i na EuroNCAP-u. Na naručeni Forthing kupci bi trebali čekati tri do pet mjeseci, a iz uvozništva očekuju da će za njim posegnuti mnogi vozači koji su dosad razmišljali o unosu premium rabljenog vozila.

VEZANI ČLANCI:

Drugi novitet je Seres 5, premium sportski e-SUV kojem je put već utabala ‘trojka’. Naime, Auto Hrvatska je 2022. godine ostvarila suradnju s vodećim kineskim proizvođačem vozila Chongqing Sokon Motor Company te postala zastupnik električnih osobnih vozila marke Seres i komercijalnih modela DFSK na hrvatskom tržištu. Uz već dostupan Seres 3 SUV model električnog osobnog vozila predstavljenog hrvatskom tržištu prošle godine, stigao je i novitet, 471 cm dug premium sportski SUV Seres 5, vrhunski opremljen i iznimno snažan s dometom do 500 km te ubrzanjem iz mirovanja do 100 km/h za četiri sekunde. Ova perjanica u Serezovoj ponudi spada u D segment, a može se pohvaliti niskim koeficijentom otpora zraka od 0,278 cd.
Raspolaže s 430 kW i 940 Nm, uz sva četiri pogonska kotača i sportsku šasiju, a velik doprinos voznoj dinamici daje i idealna 50:50 raspodjela težine po osovinama. U 4WD izvedbi s dva motora do stotke pojuri za 4,3 sekunde. Oduševljava startnošću i luksuzom u kabini, odmah uočavamo napa kožu i umetke od drveta, dvozonski klima-uređaj, ventilirana i grijana sjedala s masažnom funkcijom, panoramsku kameru, 12,3 inčni zaslon digitalne instrumentne ploče i elegantan 15,6 inčni dodirni zaslon multimedije izveden u stilu tableta, head-up zaslon, bežični punjač za dva mobitela… Veliki panoramski krov dijagonale 85 inča pruža odličnu toplinsku izolaciju.

I ovaj sportski SUV ima brojne funkcije pomoći vozaču, najnaprednije sigurnosne sustave, a zanimljivost je da ima i mogućnost punjenja drugih uređaja (3,3 kW). Primjerice, na izletu možete na njega spojiti električni roštilj. Kad je, pak, automobilu potrebno punjenje, za 45 minuta napuni bateriju do 80 posto kapaciteta na brzom punjaču. Seres 5 kompatibilan je s više od 98 posto punjača u EU. U Hrvatskoj stoji od 59.900 eura, a kupci mogu računati na osam godina (160.000 km) jamstva na bateriju te četiri godine (100.000 km) na vozilo.

VIDEO: Koliko treba popiti da se kao vozač nađete u prekršaju?

 

Komentara 39

Avatar horuk
horuk
10:06 15.10.2023.

Dvosjekli -trosjekli mač. Inače auto treba biti prijevozno sredstvo od točke A do B. Ali ono je u stvari prestiži objekt, kupuje se i zbog ugleda. Njemačka vozila po kvaliteti nisu više bolja od kineskih. Još Njemci bahato nastupaju jer znaju da ih se cijeni zbok nekadašnje kvalitete. Digli su u zadnje 3 godine cijene i za 50% ne samo za automobile nego i u maloprodaji. Dok oni Hrvate kritiziraju jer žele jeftin godišnji na naš račun. Naprimjer koreanska i japanska su vozila dosta kvalitetnija od njemačkih. Ali naravno tko kupuje kinesko taj ne zna što će dobiti. Koliko dugo traju popravci, koliko se vozač kineskog automobila elektronski špiunira, koliko traje dostava dijelova, koliko će trajati uopće marka ako naprimjer kao kod Huawai dođe do nekih sankcija. Ali kinesko auto ima najniži prestiž a to je vjerojatno glavni razlog da si ljudi kupuju skupe automobile. Znam i one koji kupuju dodatnu kožnu opremu za 3-4 tisuće Eur samo da bi se pohvalili i za to dižu kredite ...pa se tuže na vlast... A doma, gdje u stvari najviše borave imaju najjeftiniji stari namještaj. Kada se dobro razmisli i 30.000 je daleko preskupo za vozilo kojim samo želiš od A do B.

Avatar Make my day
Make my day
13:26 15.10.2023.

Ono...kupio sam novi auto! -Koji? -Seres! -Sereš? -Ne, stvarno sam ga kupio... To je vječni auto, jednom kad ga kupiš više ga ne možeš prodati.

WA
Walter009
13:02 15.10.2023.

"Seres 5 luksuzan je sportski SUV" Zasto im nisu rekli sto ovo kod nas znači 😎😎😎😎

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije