U današnjoj se svojoj kolumni u The Sunday Timesu Jeremy Clarkson još jednom osvrnuo na nesreću svojeg kolege Richarda Hammonda koju je doživio za volanom Concepta_One našeg Mate Rimca. Potpuno uništeni automobil nestao u plamenu još je tema društvenih mreža.
– Prije nekoliko godina traženo je od Richarda Hammonda da vozi automobil po ravnoj stazi. A nekako je završio naglavačke, pa u komi na nekoliko tjedana. A sada, kada znamo da ne može voziti ravno, pokazao je da ne može niti u zavojima, napisao je popularni voditelj u svojoj kolumni dodajući kako je sve što je Hammond morao učiniti bilo da proveze mali električni automobil po švicarskim brdima, što je uspijevao, ali je nekako u lijevom zavoju nakon ciljne ravnine izgubio kontrolu, survao se i završio u bolnici. Opet, piše Clarkson.
– Ovim će tempom doći do točke kada zaboravlja kako se noću treba svući. Ujutro će staviti odjeću, a zatim pretpostaviti da će ista biti odrezana u hitnoj pomoći u nekom trenutku kasnije tijekom dana, piše voditelj. Teško mu se, kaže, sjetiti kada se Hammond nije razbio. U Imoli je slupao Noble, na Virginia International Raceway u Americi razbio je Porschea, na Mugellu je nastradao Jaguar. I na Silverstoneu otišao je jedan BMW. Tko zna zašto, možda zato jer ne vidi preko upravljača? No, zanimljivije je od toga što je Clarkson rekao o Rimčevu automobilu. Napisao je kako u svijetu ima tek nekoliko iznimno bogatih ljudi koji će uvjeravati kako Tesla radi nevjerojatan posao sa svojim električnim automobilom, još manje onih koji će nam govoriti kako su to auti sjajni za grad. No, većina će, piše, teško povezati struju s automobilom. Prije s tosterom ili mašinom za pranje rublja.
– Rimac bi to morao promijeniti. Vozio sam ga tek neko kratko vrijeme i naprosto nisam mogao vjerovati koliko ubrzava. Ovdje ne govorimo o autu koji je brz kao Lamborghini Aventador. Ovo je daleko brži. Brže je od bilo čega što sam vozio i to za jako, jako puno, nastavlja pa opisuje osobine koje su nama ovdje otprije znane – četiri elektromotora, 1200 KS, ubrzanje do 100 km/h koje vas u međuvremenu baci do 180 km/h trenutne brzine i još mu ostaje do maksimuma.
– Pomislili biste da s takvom snagom njegove baterije ne bi izdržale više od tri i pol sekunde. No, Hammond je dokazao tog kobnog dana u Švicarskoj kako to nije tako. Iako se vozite kao luđak, dosegnete skoro 200 km između punjenja. Nikada nisam bio fan električnog automobila. Uspoređivati ih s normalnim automobilima uvijek je za mene bilo kao usporedba hrane iz mikrovalne s najboljim restoranom i pekom.
No, Rimac je promijenio to moje mišljenje. Auto je, nema druge riječi, briljantan. Hammond ga je obožavao. Još i više sada kada zna da ga možete survati nizbrdo sa 180 km/h i izaći prije nego se pretvori u vatreni pakao uzrokovan nekom strujom. Sasvim sigurno ćete još čuti u njemu kad ga Hammond predstavi u sljedećem serijalu The Grand Toura. Osim ako James May i ja ne ubijemo Hammonda prije toga, piše Clarkson.
Ne brini, Clarksone, objasnit će ti već domaći jalnuši da nisi tako mislio.