Neprilike na cesti

Jesenske opasnosti: Magla i jaka kiša 
pretvaraju 
kolnik u klizalište!

'25.11.2010., Zagreb - Jutarnja magla i niske temperature u gradu docekla su gradjane Photo: Marko Lukunic/PIXSELL'
Foto: 'Marko Lukunic/PIXSELL'
1/3
25.09.2012.
u 09:20

Brzina mora biti takva da vozilo možete u potpunosti zaustaviti unutar duljine vaše vidljivosti

Jesen je i službeno nastupila, a s njom i učestalije kiše te jutarnje magle koje ugrožavaju vidljivost i preglednost u prometu. Magla je opasna i zbog toga što se često pojavljuje naglo i samo mjestimično, s različitom gustoćom pa može iznenaditi vozača. U kombinaciji s kišom još je opasnija.

Smanjena vidljivost kao rizična je pojava definirana Zakonom o sigurnosti prometa na cestama: ako zbog nepovoljnih atmosferskih ili drugih prilika (magle, snijega, kiše, prašine, dima i sl.) vozač ne može jasno uočiti druge sudionike u prometu ili prometni znak na udaljenosti od najmanje 200 m na cesti izvan naselja, odnosno od najmanje 100 m u naselju.

Stoga po magli treba prije svega smanjiti brzinu i držati veći razmak od vozila ispred. Iako vam se možda to učini logičnim, jer s upaljenim svjetlima ne vidite dobro, za magle se ne smiju paliti duga svjetla jer ona zbog reflektiranja dodatno smanjuju vidljivost.

Ne palite maglenke u gradu

Vozite s kratkim svjetlima i upalite svjetla za maglu ako ih imate. Ali, dakako, ona vam neće pomoći da vi bolje vidite već da vas drugi bolje uoče. Stražnje maglenke ne palite u gradu – osim za iznimno guste magle – jer ćete tada smetati vozačima iza vas.

Bitno je da brzinu prilagodite vidljivosti, odnosno brzina vašeg vozila mora biti takva da vozilo možete u potpunosti zaustaviti unutar duljine vaše vidljivosti. Ako možete birati, izbjegnite vožnju noću jer je i najgušća magla danju sigurnija nego magla noću.

Opasno proklizavanje

Ne zaboravite, kod niske magle kolnik je vlažan pa može doći do proklizavanja. Ipak, druga jesenska pojava – kiša – glavni je razlog skliskom kolniku, iako djeluje i na slabiju vidljivost. Kolnici su najopasniji u prvih pola sata od početka padanja kiše jer tada dolazi do miješanja vode, ulja i prljavštine na cesti pa se stvara sklizak sloj koji onemogućava prianjanje guma za podlogu.

Kod duljih i obilnijih kiša postoji opasnost od vodenog klina (akvaplaninga), u kojem se smanjuje ili u potpunosti gubi dodir gume i podloge. Ako primijetite akvaplaning nemojte naglo kočiti jer će se automobil zarotirati. Otpustite gas dok se brzina automobila ne smanji i dok opet ne osjetite kontakt s kolnikom. Ako ipak morate kočiti, kočite blago.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije