JUNACI eSPORTA

Nove generacije gejmera u lovu na slavu

Spektakl u Katowicama
Foto: Helena Kristiansson/ESL IEM Katowice
1/27
11.03.2018.
u 14:57

Natjecateljsko igranje poznatih videoigara postaje sve unosniji biznis

Dvoboj najboljih igrača, dramatični preokreti, skandiranje s krcatih tribina i neizvjesnost do samog kraja finala koje je potrajalo čak sedam sati! I konačno slavlje pobjedničkog tima, podizanje velikog pehara i tisuće konfeta koji su zasuli pozornicu. Ukratko – spektakl! Svemu tome svjedočili smo ne na završnici nogometne Lige prvaka ili nekog velikog teniskog turnira, nego u finalu turnira u – videoigri Counter-Strike: Global Offensive.

Sportska dvorana Spodek u poljskim Katowicama već godinama služi kao dom velikog turnira iz ESL-ove Grand Slam serije turnira Intel Extreme Masters World Championships. Igraju se tamo i jaki turniri u videograma Dota2, League of Legends, Starcraft II i PlayerUnknown's Battlegrounds, 

Navijaju za igru

Natjecateljsko igranje videoigara ili esport u velikom je uzletu, a završni turniri najboljih momčadi prava su atrakcija. Ne samo da navijači ispune arene s više od 10.000 gledatelja u Katowicama, ili čak 18.000 u Kölnu, nego ti turniri privuku i po 45 milijuna gledatelja na streamovima! Stoga i ne čudi da organizatori sve češće simuliraju prezentacije iz vrhunskog sporta.

– Točno je da esport ima sličnosti sa sportom, ali ima i razlika. Ovdje se radi o mlađoj publici. Druga razlika je u tome što su u tradicionalnom sportu navijači podijeljeni između timova. Znači, ti si fan Bayerna ili neke reprezentacije, ali ovdje si dio gejming zajednice pa to više podsjeća na festival. Ovdje navijaju za igru, ti si prvo fan Counter-Strikea ili League of Legends, a tek onda navijač FaZe Clana. Lani smo imali finale u Kölnu, igrala je brazilska momčad protiv američke – u njemačkoj areni. Dakle, na prvi pogled rekli biste to je dosadna situacija i da nitko neće biti zainteresiran. Ali dvorana je bila krcata i bilo je vrlo uzbudljivo – kaže nam Thorsten Haux, potpredsjednik za medijska prava ESL-a, najveće kompanije u esportu, koja organizira niz turnira po svijetu.

Haux predviđa da bi esport za 10 ili 20 godina mogao postati i popularniji od tradicionalnog sporta. A već danas najbolji igrači postaju zvijezde.

Velika priča u Katowicama bio je mladi igrač iz BiH Nikola NiKo Kovač (21), koji je lani ostvario transfer od pola milijuna dolara! Njegovi plakati bili su posvuda, a publika je najviše skandirala njegovo ime i tražila slavlje njegovog FaZe Clana.

Ipak, u dramatičnom finalu slavio je tim Fnatic. Presudile su nijanse, ali i učinkovitije igranje Fnatica u kritičnim situacijama – tzv. clutchu – kada manje brojniji ili slabije opremljeni tim pobijedi unatoč negativnim izgledima. A u finalu se u takvim situacijama odlično snalazio MVP finala – Šveđanin Robin “flusha” Rönnquist (24), najzaslužniji za veliki trofej svoje momčadi i nagradu od čak 253.000 dolara!

Sedam sati za monitorom - samo u finalu

A nije lako čak sedam sati držati koncentraciju za monitorom, s tek ponekom pauzom. Vidio smo igrače kako se osvježavaju proteinskim i energetskim napitcima, bananama...

Foto: Danijel Lijović
Brazilca Fernanda fer Alvarenga iz tima SK Gaming je došla podržati i djevojka Shayane Victior, također profesionalna gejmerica 

Nisu samo igrači popularni, sve poznatiji su i YouTube influenceri koji komentiraju igre. Na pratećem sajmu u Katowicama u jednom sam trenutku pomislio da su navijači okružili igrača kako bi dobili autograme, ali radilo se o poljskom – youtuberu! O sve većoj popularnosti esporta svjedoče i impresivni dosezi online prijenosa i milijunska publiku koja polako prestiže ustaljene favorite poput američke NBA lige, a istovremeno je gejming industrija po vrijednosti premašuje filmsku industriju.

Na esport vlak lani je uskočila i Hrvatska – iz suradnje ESL-a i Vipneta pokrenuta je Vip Adria liga sa završnicom na Reboot InfoGamer sajmu.

– Vodeći globalni sportski klubovi pokreću svoje esport timove. U svijetu ima više od 190 milijuna zaljubljenika u esport. Nema sumnje da gledamo sport 21. stoljeća. Suradnja s ESL-om bila je pun pogodak i planiramo je dugoročno nastaviti. Veselimo se nadolazećoj drugoj sezoni u kojoj očekujemo još veći broj prijavljenih igrača, ali i navijača i sponzora. U prvom izdanju Vip Adria lige sudjelovalo je više od 1350 igrača iz regije. Na streamovima smo dosegnuli više od četiri milijuna pregleda. Vipnet je u osnovni paket uvrstio esportsTV, prvi TV kanal na svijetu u potpunosti posvećen esportu. Kad se tome pridoda i 70 tisuća posjetitelja na Reboot Infogamer sajmu, jasno je da u regiji postoji velik interes za esport – poručio nam je Lordan Kondić, direktor marketinga Vipneta.

S novom ligom još su sretniji – igrači.

– Moj stil igre definitivno se poboljšao od Vip Adria turnira. Pobjeda nas je motivirala da nastavimo održavati status najuspješnijeg tima u regiji – prenosi nam Toni Sabalić, lider hrvatske momčadi KlikTech koja je lani pobijedila na Vip Adria ligi u videoigri League of Legends, koji želi dosegnuti najveći nivo natjecanja. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije