CRASH TEST

Kad u sudaru vozačeva glava udara suvozačevu, ništa od pet zvjezdica

Foto: EuroNCAP
01.06.2020.
u 08:19

U novom crash testu pokretna prepreka udara u prednji dio automobila, pri čemu se i auto i prepreka kreću brzinom od 50 km/h, a EuroNCAP će sada prvi put moći procijeniti i zaštitu od udara s boka

Ljestvica EuroNCAP-a, programa čiji je cilj ispitati sigurnost automobila koji stižu na tržište i ‘natjerati’ proizvođače da na ceste plasiraju što sigurnija vozila, podiže se svake dvije godine. Zahtjevi kojima valja udovoljiti da bi automobil dobio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost sve su stroži. Protokolu su pridruženi novi testovi koji bi trebali poboljšati zaštitu nakon udara i promovirati najnovije sustave potpore vozaču. Ključna promjena je novi crash test u kojem pokretna prepreka udara direktno u prednji dio automobila. Pritom se i auto i prepreka kreću brzinom od 50 km/h. Novi test vrednuje razinu zaštite putnika u automobilu, ali i procjenjuje kako konstrukcija prednjeg dijela vozila doprinosi ozljedama.

Bočni sudari drugi su po učestalosti smrtnih slučajeva ili teških ozljeda. EuroNCAP će sada prvi put moći procijeniti zaštitu od udara s boka, usredotočivši se na potencijalnu interakciju između vozača i suvozača. Najnovijim testom može se pouzdano utvrditi koliku zaštitu nude, primjerice, središnji zračni jastuci. Takve je u novu generaciju modela Jazz uvela japanska Honda, upravo s ciljem da kod bočnog sudara spriječi da se vozač i suvozač sudaraju glavama, što često dovodi do ozbiljnijih ozljeda. Dosadašnji testovi nisu bili u mogućnosti dati precizan odgovor na intenzitet ozljede koju u toj vrsti sudara jedan drugome nanose putnici u automobilu međusobno se sudarajući. Naime, čak i kad su putnici u vozilu vezani sigurnosnim pojasem, zbog energije koja se oslobađa prilikom sudara njihova se tijela gibaju pa postoji mogućnost udarca glavom o glavu. 

Nadalje, EuroNCAP nastavlja s testiranjem najnovije generacije sustava za zaštitu od sudara i pomoći vozaču. Novim testnim scenarijima ocjenjivat će se AEB tehnologija za automobile i ranjive sudionike prometa, uključujući situacije vožnje unazad i skretanje na pješačkom prijelazu. Poduzima se i prvi korak u procjenjivanju sustava praćenja stanja vozača, osmišljenog za otkrivanje umora i rastrojenosti. EuroNCAP će ubuduće provjeravati i jednostavnost izvlačenja unesrećenih iz auta, električne ručke na vratima, te će podržavati naprednu funkciju eCall.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije