Uklapanje iznosa potrebnog da se kupi automobil u obiteljski budžet za mnoge znači rješavanje druge najveće životne investicije. Jer, nakon rješavanja stambenog pitanja, kupnja automobila za većinu je vozača upravo to - druga najveća životna investicija. Problemi, međutim, tada ne prestaju, jer automobil treba održavati, a ni prometne nezgode nisu rijetkost. Vozači rijetko vode računa da obvezno osiguranje pokriva štetu koju oni skrive na tuđem vozilu, dok se za popravak svog automobila moraju pobrinuti sami - ako nisu uplatili i kasko osiguranje.
Šteta koju vozač u klasičnoj gradskoj prometnoj nezgodi može očekivati nerijetko doseže i 30 posto vrijednosti automobila. Konkretno, računamo li da ćemo u naletu na vozilo ispred na našem automobilu razbiti branik i prednja svjetla te da će se aktivirati vozačev i suvozačev zračni jastuk, samo navedeni dijelovi za, primjerice, Porsche Cayenne ukupno stoje 47.750 kuna, za Subaru Forester su 43.416 kn, a za Opel Corsu koštaju 31.828 kn. Na te dijelove još treba dodati i ‘sitnije’ polomljene stvari, kao i lakiranje te rad servisera. U usporedbi s tim iznosima, 3500 kn za godišnju premiju kasko osiguranja i ne djeluje puno... Kod nove Opel Astre istovrsni dijelovi ukupno stoje 20.899 kn, kod BMW-a Serije 3 su 20.157 kn, a za Mazdu3 njihova je cijena 16.355 kuna. Kod novog Fiat Tipa za prednji branik, oba prednja svjetla te vozačev i suvozačev zračni jastuk treba dati 12.586 kuna. Vozite li Suzuki Swift, pak, promatrani dijelovi stoje iznenađujućih 7500 kuna. Suzuki nas je i inače oduševio povoljnim rezervnim dijelovima.
Vjerujemo da ste, barem okvirno, stekli dojam o cijenama rezervnih dijelova, a sutra se - u novom broju magazina AutoStyle - možete o njima i detaljnije informirati, jer važno je znati koliko stoje dijelovi za automobil koji vozite ili ga želite voziti. To, međutim, ne prihvaćaju zastupnici svih automobilskih marki prisutnih na našem tržištu. Iz zastupništava sedam marki odbili su nam dati cijene rezervnih dijelova, što je teško objasniti i nemoguće opravdati. Smatramo, naime, da cijene dijelova ne smiju biti tajne, jer kako će vozač znati može li održavati automobil koji želi kupiti ako ne zna koliko za njega stoje dijelovi. U servisima i ovlaštenim trgovinama dijelovima za dobivanje te informacije treba dati broj šasije automobila, a njega nemate dok ne kupite automobil. Svojevrstan začarani krug objavom cijena ipak prekidaju zastupnici većine marki prisutnih na našem tržištu. Potencijalni kupci automobila prije kupnje konkretnog modela trebali bi inzistirati na informaciji o cijeni rezervnih dijelova koje valja periodično mijenjati (poput filtra ulja i zraka te diskova), kao i onih koji najčešće stradaju u gradskim nezgodama. Samo će tako izbjeći kupnju modela čije održavanje neće moći financirati.
U novom broju magazina AutoStyle - osim detaljnog cjenika probranih rezervnih dijelova za najtraženije modele automobila u Hrvatskoj - donosimo i pregled tržišta kabrioleta: od rabljenih za 32.000 kuna do posebnih primjeraka kojima cijena seže i do 5,760.195 kuna. Istražili smo i što se na domaćem tržištu rabljenih automobila može naći raspolažete li budžetom od 50.000 kuna.
Problem alkoholiziranih vozača nije samo u Hrvatskoj sve veći, no pojedine su države ipak našle način da zaustave pijane vozače. Koliko je realna mogućnost implementacije alkometra u naše zakonodavstvo? Može li se pred naše vozače staviti izbor - bez vozačke dozvole na određeno vrijeme ili u automobil ugradi uređaj koji alkoholiziranom vozaču ne dozvoljava aktiviranje motora? O ovim, ali i mnogim drugim temama možete čitati u novom broju magazina AutoStyle, koji će se u srijedu, 25. svibnja, uz Večernji list za samo 5 kuna.
Također, na stranicama magazina AutoStyle moći ćete pročitati kako se novi Toyotin Hilux izborio sa surovim terenom Namibije, ali i kakvi su dojmovi nakon prvih vožnji novih modela Ford Edge, Volvo S90, Audi A3, Peugeot 2008, Fiat Tipo hatchback i karavan.
Pa tko ima para za novi auto ima para za dijelove posebno ako se radi o Porše kajenu ili o novom golfu. Tko nema para naučiti će sam popravljati auto. Ili neka čita ovaj list koji se reklamira u članku kao daće mu to pomoći kada bude imao sudar.