Društvene mreže

Kako do pet minuta slave na Twitteru?

'facebook_wembley'
''
25.05.2011.
u 16:53

Twitter je postao odličan alat i za nepoznate ljude i za medijske kuće.

Dok se jedni cijeli život pokušavaju domoći slave, drugima to uspije preko noći – bilo nekim hit-filmom, bogatim nasljedstvom ili spletom bizarnih okolnosti. Slična paralela može se povući i s internetom. Na društvenim mrežama poput Facebooka i Twittera slavne osobe imaju i najviše poklonika. Kraljica popa kiča i kontroverze Lady Gaga također je i kraljica Facebooka i Twittera (više od 10 milijuna fanova na oba servisa). No, i ne tako tako sasvim nepoznati Justin Bieber je uz pomoć svojih snimki na Youtubeu u kratkom vremenu postao planetarno poznata zvijezda.

No, kako do svojih pet minuta slave na Twitteru mogu doći nepoznati ljudi i anonimci?

Odgovor bi mogli ponuditi Pakistanac Sohaib Athar ili Amerikanka Stefanie Gordon. Vjerojatno vam imena nisu poznata, ali u svijetu Twittera oni su dosegnuli status zvijezda, njihove izjave citirali su CNN i brojni svjetski mediji, a fanovi su se lijepili za njihove profile. Ma, pozavidjeli bi im i George Clooney i sve hollywoodske PR agencije.

A što su to oni posebno učinili? Jednostavno su se bavili svojim životom i mislima, ali su se našli u blizini povijesnih događaja i onda još tvitali o tome. Priložena fotografija dodatno je pomogla.

Sohaib Athar prva je osoba koja je tvitnula informaciju o napadu na Osamu bin Ladena. Doduše, u trenutku kad je on objavio “Helikopter leti iznad Abbottabada u 1 poslije ponoći, a to se rijetko događa” nije imao pojma da samo dva kilometra dalje počinje napad na Bin Ladena...

Tek kad je vijest potvrđena, i Sohaib je shvatio čemu je zapravo svjedočio pa je tvitnuo “Uh, pa ja sam lik koji je uživo tvitao o napadu na Osamu a da to nisam ni znao”, a kada su to shvatili i mediji, cijeli je svijet doznao za njega. Tako danas Athar ima više od 101.000 pratitelja!

Svojih pet minuta slave doživjela je i Amerikanka Stefanie Gordon, koja se našla u avionu na putu za Palm Beach baš u trenutku kad je svemirski shuttle Endeavour lansiran na posljednju misiju. Kako su se Endeavour i njegov mlazni trag mogli jasno vidjeti iz njezina aviona, ona je učinila što i svi ostali putnici uz prozor – izvadila je mobitel i slikala.

No, jedino je ona tu fotografiju i tvitnula na internet. Za nekoliko sati počele su je zvati sve američke TV mreže, pa i britanski BBC, a njezin tvit citirala je čak i NASA, kojoj je, čini se, nedostajala upravo kamera među oblacima. Također, u kratkom vremenu dobila je i trostruko više fanova. Potom je čak objavila i svoj CV s LinkedIna, te objavila da traži posao.

Iako su ovo specifične priče, ovi primjeru jesu iznova potvrdili učinkovitost Twittera kao alat koji na brz način povezuje svijet. I potrebu masovnih medija da koriste i informacije građana, a zahvaljujući servisima poput Twittera mediji danas to mogu učiniti iznimno brzo.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije