Kupiti za jednak iznos rabljeni ili novi automobil, pitanje je koje si postavlja gotovo svaki potencijalni kupac. Štoviše, mišljenja o ovoj temi toliko su polarizirana da je teško vozača koji se svrstao bilo među zagovornike novih, bilo među zagovornike rabljenih automobila uvjeriti da je ‘suprotna’ strana bolja.
To ne čudi jer obje strane za svoj izbor imaju više argumenata, jednako kao i nedostataka. Hoće li se kupac u konačnici odlučiti za novi ili rabljeni automobil, stoga prvenstveno ovisi o tome preko kojih je nedostataka u pojedinom izboru spreman prijeći, a koje su mu pozitivne stvari uvjet za realizaciju kupnje.
Kupnja novog automobila prvenstveno donosi veću razinu sigurnosti u ispravnost proizvoda od kupnje ‘polovnjaka’. Generalno gledajući, kod novog automobila znate da on ranije nije vožen, nema pitanja o ranijim popravcima. Proizvođač za novi automobil jamči od dvije do sedam godina i znate kome se trebate obratiti pokvari li se u jamstvenom roku nešto što se pokvariti nije smjelo. Novi automobil najčešće ima motor nove generacije koji troši manje goriva i ima duže servisne intervale.
Novi automobil također donosi napredniju tehnologiju koja povećava razinu sigurnosti i komfora u vozilu. S druge strane, novi automobil bitno je skuplji od rabljenog. Za iznos koji bi dostajao za kupnju novog gradskog automobila srednje rangiranog proizvođača možete po oglasnicima naći stariji, ali veći automobil razvikane marke. Jamstvo na novi automobil i pred vlasnika vozila stavlja pojedina ograničenja pa valja dobro pročitati ugovore i propise kako biste znali za što morate otići u ovlašteni servis, a što vam mogu odraditi i u neovlaštenom servisu, uz obavezno pridržavanje uvjeta koje je o ugradnji rezervnih dijelova propisao proizvođač vozila.
Kupnja rabljenog vozila može biti prilično neizvjesna. Ako niste automehaničar, limar ili nemate nekog takvog da s vama istražuje ponudu, upitno je hoćete li prepoznati da je auto koji ste izabrali bio razbijen i prepravljan. Također, upitna je i kilometraža koju je automobil navodno prevalio. Ako je dosadašnji vijek automobil proveo u Hrvatskoj, to još i možete utvrditi, ali ako je bio registriran u drugoj državi, stvarnu je kilometražu puno teže dokazati.
Ne možete znati ni kako je vožen, koliko ga je vozača vozilo, u kojim je uvjetima čuvan. Ne možete znati koji je njegov dio do te mjere istrošen da ćete vrlo brzo za njegovu zamjenu morati izdvojiti ozbiljan iznos. S druge strane, ako si date vremena i truda, možete naći dobar rabljeni auto, prestižnije marke i veći od onoga kakav biste mogli priuštiti u salonu novih automobila. Dilema ‘novi ili rabljeni’ prilično je ozbiljna.
Na stranicama Praktične srijede u današnjem tiskanom izdanju Večernjeg lista dajemo vam smjernice koje mogu olakšati izbor, no konačna je odluka ipak na vama.
>> Kako financirati kupnju automobila ili gadgeta?
Zamolio bih poštovanog novinara da mi nadje vlasnika novog automobila koji ga je spreman onaj dan kad ga je kupio prodati po cijeni od 15-25% manje od cijene koju je platio! Baš bih volio u praksi doživjeti takvu novinarsku tvrdnju!