INOVACIJE

Laserima provjerava stanje guma i prevenira puknuće

Foto: Marko Prpić/PIXSELL
1/4
24.05.2023.
u 09:00

Goodyearov CheckPoint za 90 posto smanjuje broj puknuća guma u floti, jer se prolaskom preko njegove napredne ploče na vrijeme uoči istrošenost guma i nedovoljan tlak u njima

CheckPoint - automatizirani sustav za kontrolu i analizu stanja guma i pritiska u njima prelaskom preko ploče u radionici - glavna je zvijezda Goodyearove europske turneje Drive Results 2023, u sklopu koje se zaustavio u Sloveniji kako bi prijevoznicima predstavio svoj Total Mobility, cjelovit asortiman guma i naprednih rješenja mobilnosti za učinkovito, održivo i konkurentno upravljanje voznim parkovima. 
Spomenuti CheckPoint ploča je opremljena senzorima i laserima, kad kotači kamiona ili autobusa (može i osobnog automobila) prijeđu preko nje indirektno mjeri preostalu dubinu profila i tlak, te osovinsko opterećenje. Podaci se potom analiziraju i šalju korisniku voznog parka. Iz Goodyeara kažu kako trenutačno na tržištu ne postoji sličan sustav ovakvih karakteristika. CheckPoint u jednom satu može analizirati stanje guma na 50 vozila, a predviđen je za flote od 300 i više vozila. Rješava problem nedostatka ljudi i vremena, prevenira puknuće guma pa time i štedi novac.

Iste učinke ima i jednostavniji Goodyear DrivePoint. Poput CheckPointa i trećeg sustava TPMS, i DrivePoint je rješenje za mobilnost povezano s modernim internetskim aplikacijama i aplikacijama za obradu podataka o mobilnosti. Ovaj automatizirani sustav za preciznu provjeru tlaka u gumama odlikuje se brzom i jednostavnom ugradnjom, produženim vijekom trajanja guma i većom mogućnošću obnavljanja guma. Smanjuje ručne intervencije i snižava troškove rada, manja je potrošnja goriva i emisija CO2, kraće vrijeme zastoja, niži troškovi kvarova... Sastoji se od dva prijemnika na ulazu u radionicu i senzora na ventilu gume. Prolaskom vozila mjeri se tlak. Podaci se potom analiziraju kako bi i korisnik (vozač i/ili vlasnik vozila) mogao dobiti izvještaj. Montaža sustava traje 2-3 sata. Sustav je namijenjen flotama do 200 vozila koja se češće vraćaju u bazu.

Za razliku od prva dva stacionarna sustava, Goodyear TPMS senzor je koji u realnom vremenu šalje upozorenje računalu ili mobilnom uređaju kada se temperatura ili tlak promijene u bilo kojem vozilu ili na bilo kojem mjestu. Senzor smanjuje vrijeme mirovanja voznih parkova, snižava troškove goriva, produljuje vijek trajanja guma i povećava sigurnost vozača. Kontrolira tlak i temperaturu u vozilu preko senzora montiranih na felgu, u unutrašnjosti pneumatika. Unaprijed šalje upozorenja o anomalijama u stanju guma. Namijenjen je flotama svih veličina, kad se vozila dugo nalaze izvan baze, bez nadzora. Podatak daje u stvarnom vremenu pa se mogu predvidjeti problemi (kvar na kočnicama, blokiranje kočnica, problem s gumom…) i odraditi preventivno održavanje. Senzor traje 3-5 godina, a funkcionira na bilo kojim gumama, bilo kojeg proizvođača. Kod zamjene guma senzor se ne mora skidati s felge.
Goodyear je pokazao i konceptnu održivu gumu, izrađenu od 63 posto održivih komponenti: iz recikliranih izvora plastika, biljnih ulja, silike od rižinih komponenti… Do 2030. godine Goodyearov je cilj sve gume proizvoditi od 100 posto održivih komponenti.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije