Istraživanje

Marke automobila s najvećom kilometražom u Hrvatskoj: Je li i vaš auto na popisu?

Popodnevna prometna gužva na zagrebačkom zelenom valu
Foto: Luka Batelic/PIXSELL
1/2
13.02.2024.
u 11:35

Automobili s velikom kilometražom obično koštaju manje, pa su mnogi kupci u iskušenju da ih kupe i uštede novac. No ova je odluka rizična jer mnogi dijelovi takvih automobila mogu biti istrošeni pa se mogu očekivati skupi kvarovi

Različiti automobili služe u različite svrhe pa se njihova kilometraža nakon nekoliko godina može znatno razlikovati. Međutim, mali oglasnici puni su vozila s malom kilometražom po sumnjivo pristupačnim cijenama, što postavlja pitanje o ispravnosti njihova brojača kilometara. Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u Hrvatskoj kako si doznala prosječnu kilometražu određenih marki automobila u državi i kako bi vozači mogli usporediti rezultate s kilometražom automobila koje voze. Automobili s velikom kilometražom obično koštaju manje, pa su mnogi kupci u iskušenju da kupe takva vozila i uštede novac. No, ova je odluka rizična jer mnogi dijelovi mogu biti istrošeni i automobil je skloniji kvarovima. Iako brojač kilometara vozila pokazuje njegovo stanje i moguću cijenu, njime se može lako manipulirati. Prevaranti smanjuju kilometražu kako bi prodali automobil za veću cijenu nego što zapravo vrijedi.

– Posjedovanje vozila sa znatno većom kilometražom od tržišnog prosjeka može biti manje predvidljivo u smislu troškova jer je veća šansa da će se dijelovi automobila pokvariti. Međutim, automobil s originalnom kilometražom uvijek će koštati više od automobila s vraćenim brojačem kilometara – sugerira Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu. 

VEZANI ČLANCI:

Među automobilima proizvedenim 2008. godine koji su provjereni na carVerticalu u Hrvatskoj, Audi (204.915 km), Mercedes-Benz (196.068 km) i Škoda (189.739 km) imaju najveću prosječnu kilometražu. Kada govorimo o automobilima starim deset godina, proizvedenim 2013. godine, najveću kilometražu ima Škoda (162.165 km), a slijede je Mercedes-Benz (160.648 km) i BMW (155.851 km). Među automobilima starim pet godina, proizvedenim 2018. godine, Škoda također zauzima prvo mjesto (116.531 km), a slijede ju Opel (108.612 km) i Peugeot (98.798 km). Luksuzni automobili popularni su u državama s dobro razvijenom cestovnom infrastrukturom. Vozači koji prelaze velike udaljenosti često se odlučuju za vrhunska vozila jer ih je lakše voziti na dužim putovanjima, dok će u gradskim sredinama čak i automobili ekonomske klase izvrsno odraditi svoj posao. Automobili Mercedes-Benz, Audi i BMW dobro su prilagođeni dugim putovanjima zbog svoje posvećenosti udobnosti, sigurnosti i tehnologiji. Ove marke obično nude udobna sjedala, napredne sustave pomoći vozaču i inovativne opcije zabave koje duge vožnje mogu učiniti ugodnijima.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine, Peugeot ima najmanju kilometražu (127.111 km), a odmah iza su Nissan (145.786 km) i Mazda (145.904 km). Situacija se mijenja kod novijih automobila proizvedenih 2013. godine, gdje Nissan preuzima vodstvo sa 109.398 km nakon prvih deset godina korištenja. Peugeot u prosjeku ima 123.448 km na brojaču kilometara, a Toyota 127.566 km. Mazda ima najmanju kilometražu među automobilima koji su izašli iz tvornice 2018. – 37.200 km. Slijede je Toyota (48.561 km) i Nissan (77.030 km). Ako je kilometraža vozila znatno veća od prosječne kilometraže tipične za njegovu marku, vlasnik bi trebao razmisliti o prodaji takvog vozila. Očitanje brojača kilometara povezano je s pouzdanošću – istrošeni dijelovi zahtijevaju više održavanja, što dovodi do skupih popravaka. Istraživanje carVerticala temelji se na stvarnim izvješćima o povijesti automobila koja su zatražili korisnici platforme između siječnja i listopada 2023. 

Ključne riječi

Komentara 15

Avatar rubinet
rubinet
12:14 13.02.2024.

Japanci su zakon!

DU
Deleted user
12:30 13.02.2024.

Najkvalitetniji automobil je Toyota, a najbolje vozilo je službeno. Treba uzeti činjenicu da Audi vozila se kupuju na leasing preko firme i koriste se za poslovna putovanja te se rade ogromne kilometraže. Trebalo bi izdvojit vozila za privatnu i poslovnu djelatnost jer i održavanje je drugačije, privatno štedimo a službeno se troši. Pogledajte samo troškove održavanja Audi A6 koje koriste ministri, prema njima oni samo godišnje potroše 48 000 kn na auto gume, samo gume kod kuma, ništa drugo. Izašao je jedan račun za A6 godišnji trošak 97 000kn.

NL
NLF
15:52 13.02.2024.

Jel se to netko zeza? Kupiš Audija ili Mercedesa da bi godišnje radio 12-13 tisuća km. Neš ti kilometraže za 15 g stari auto. Ili sve te provjere ne valjaju ili se auti kupuju samo za pokazivanje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije