Auto koji vas čuje

VIDEO 'Hladno mi je': Pogledajte kako smo 'razgovarali' s Mercedesom A-klase

Mercedes A-klasa
Foto: Igor Šoban/PIXSELL
1/9
11.01.2019.
u 09:00

Kažete li automobilu “hladno mi je”, A-klasa će sama povisiti temperaturu u kabini te će izgovoriti na koliko je stupnjeva podesila temperaturu. Isto tako, sama će podesiti navigaciju ako joj kažete adresu

Ako ste među vozačima koji automobilu ujutro, nakon što u njega sjednu, kažu “dobro jutro”, A-klasa s novim MBUX sustavom (Mercedes-Benz User Experience) uvući će vam se pod kožu. Jer, obratite li mu se s “hej, Mercedes”, ovaj će vam automobil i odgovoriti. “Hej, Mercedes” aktivacijski je pojam, na koji će automobil reagirati pitanjem što može učiniti za vas. Zahvaljujući obilju već naučenih uputa, A-klasa može napraviti dosta i pritom vozač ne mora konkretno ni izgovoriti ono što želi da se odradi.

Glasovne naredbe

Primjerice, kažete li da vam je hladno, A-klasa će sama povisiti temperaturu u kabini te će izgovoriti na koliko je stupnjeva podesila temperaturu. Kažete li da želite otići na neku konkretnu adresu, sama će podesiti navigaciju. Kažete li da otvori ili zatvori sjenilo na panoramskom staklenom krovu, to će i napraviti. Potražit će omiljenu radijsku postaju ili iz vaše osobne glazbene zbirke izvući traženu pjesmu. S A-klasom, uvjetno rečeno, možete razgovarati i o automobilima drugih marki. Kažemo, uvjetno rečeno, jer automobil će vam na pitanje o drugom vozilu odgovoriti da je naučen da ne komentira konkurenciju. Mogućnost razgovaranja s automobilom dio je Mercedes-Benzova MBUX sustava.

Pogledajte video nove A-klase:

Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, MBUX uči, može se individualizirati i prilagođava se vozaču. Testni je primjerak uz MBUX i obilje sigurnosne opreme i elemenata koji povećavaju komfor imao i AMG Line paket. S njim je, naravno, izgledao još bolje, sportskije. Putničkoj se kabini nema što prigovoriti. Pri sjedanju za upravljač prva je asocijacija luksuzna S-klasa. Prostora ima dovoljno, materijali i izrada na visokoj su razini, ergonomnija uzorna, kao i zvučna izolacija. Podesivi digitalni instrumenti potpuno se prirodno uklapaju, kao da nikada u A-klasi drukčiji nisu ni bili. Do svih se funkcija lako dolazi, čemu doprinos daju i touchpadovi.

Potentan i štedljiv dizelaš

Isprobana A-klasa i u vožnji pruža užitak dostojan premium kompakta. Agilna je, poslušna, dizelski motor od 116 konja joj odgovara - ako baš nemate sportske ambicije. U kombinaciji s vrhunskim, zaista brzim i uglađenim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, dizelaš A-klasu potjera do maksimalnim 202 km/h, a do stotke stiže za 10,5 sekundi. Deklarirano, u prosjeku na 100 km troši 4,5 l goriva, no nama je na testu trošila litru više.

Mercedes A-klasa
1/9

Osnovni model stoji 204.490 kuna, a testnoj je izdašna oprema cijenu dovela do 358.488 kuna. Oprema testnog automobila skup je najnaprednijih sustava, a uz već navedeno donosi i aktivan ovjes, aktivnu pomoć pri parkiranju, pomoć pri održavanju smjera kretanja, upozorenje na eventualnu nezgodu i pomoć pri kočenju, nadzor vozila putem pametnog telefona, navigaciju, LED prednja svjetla, električni panoramski pomični krov...

Ključne riječi

Komentara 3

RI
ribar110
09:10 11.01.2019.

A ako kažem žedan sam?Pivo ili sok?

AA
aabbcc
17:43 11.01.2019.

Takve stvari mogu prolaziti na djecijim igrackama.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije