Već letimičnim pogledom na serijsku opremu redizajnirane Mercedesove E
klase, sve je jasno - prioritet, uz komfor koji je već 60 godina
zaštitni znak ovog modela, ima sigurnost. Automobil standardno donosi
ne samo sigurnosne elemente uobičajene u toj klasi, nego i više.
Stoga ne čudi da je E klasa pobrala najbolje ocjene na testiranjima
sigurnosti - i EuroNCAP-a i američkog osiguravateljskog instituta za
sigurnost na cestama. Večernji list prvi je u Hrvatskoj testu podvrgnuo
novu E klasu, i to izvedbu pokretanu dizelskim agregatom od 170 KS te
opremljenu najbogatijim, Avantgarde, paketom opreme.
Prilikom redizajna vanjski izgled E klase pretrpio je samo minimalna
dotjerivanja, poput onih na svjetlosnim sklopovima. Oprema je sada još
bogatija a motori snažniji. Dizelaš od 170 KS sposoban je povući veliku
limuzinu. Čak je dinamičniji i agilniji nego šo bi se moglo očekivati,
iako je E klasa zapravo limuzina za ležerna krstarenja. Štoviše, u
kombinaciji s automatskim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa E klasa
je izvrstan putni automobil.
Sjedala su komforna i udobna, zamjeramo im jedino nelogičan sustav
pomicanja - naprijed-nazad pomiču se ručno, dok su elektronske komande
za naslon i podizanje sjedišta smještene previše naprijed. Kad se na to
vozač navikne, vožnja je zaista užitak. Zahvaljujući vrhunskoj
izolaciji, u putničkoj se kabini gotovo ne čuju ni buka motora niti
buka s ceste. Podešenost ovjesa prati ostale karakteristike E klase, pa
je vožnja ugodna bez obzira na kvalitetu ceste.
U interijeru, sve su komande logično raspoređene te nadohvat ruke
vozaču. Pregledni instrumenti - bijeli, kromom obrubljeni - pružaju sve
potrebne informacije. Dakle, primjedbi na to također nemamo. Avantgarde
oprema, inače, odgovara vozačima željnima sportskoga štiha, ali ipak
zaljubljenima u komfor. Detalji poput kromom obrubljenih maglenki te
kromiranih lajsni vozilo čine markantnijim.
PRVI TEST