Testirali smo

Moderan i brz mjenjač, traži se visok vozač

Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports
Foto: Ivan Cvetković
1/9
10.06.2018.
u 22:12

DCT mjenjač radi izvrsno, brže i preciznije od klasičnog

Sve se mijenja. Zadnjih godina svjedočimo svojevrsnoj revoluciji u auto-moto svijetu. Nakon godina i godina vladavina benzinskih i dizelskih motora, sada rapidno raste popularnost hibrida, a sve su traženiji i električni automobili. Klasičnim taksi službama konkuriraju razni oblici dijeljenja vožnje, odnosno aplikacije koje pojeftinjuju prijevoz od točke A do točke B. Mnogi govore o mobilnosti, a ne o posjedovanju vozila. Govorimo li o svijetu na dva kotača, domaća nam vlast omogućuje izdašne poticaje za kupnju električnih bicikala (i motocikala), a kod motora nastupa izostanak klasičnih mjenjača. Lani smo imali priliku voziti Hondu X-ADV, križanac skutera i motocikla koji rabi DCT mjenjač, a sada je tu Africa Twin Adventure Sports koji koristi zadnju generaciju Hondina automatika.

Da, znamo, mnogi “old school” bikeri već se dižu “na stražnje noge”, i govore kako ovo nikako nije nešto što ih privlači, kako nema do toga da sam upošljava lijevu nogu izmjenjujući stupnjeve prijenosa. U odnosu na već spomenuti X-ADV tu je i mogućnost veće individualizacije. Naime, Africa Twin Adventure Sports ima mogućnost odabira klasičnog i Sports moda rada mjenjača, a tu su i četiri mappinga, tri preddefinirana (gravel, urban i tour) te jedan, “user” u kojem možete samostalno postavljati i spremati željene kombinacije snage, kočenja motora i razine HSTC-a, odnosno razine kontrole trakcije i automatskog mijenjanja razine pogonske snage stražnjeg kotača. To sve vozaču omogućava da mnogo više uživa u vožnji, bez obzira kojom, odnosno kakvom podlogom se u tom trenutku vozi.

Foto: Ivan Cvetković

Već nakon nekoliko kilometara stopili smo se s motociklom, a i mjenjačem koji radi izvrsno, dosta tiho i brzo. Usporavate li i mijenjate stupnjeve prijenosa na niže (može potpuno automatski ili samostalno putem prekidača ‘-’ na lijevoj ručici) izmjena je brza, a izvrsno se dozira i količina međugasa pa dolazi do izvrsne zvučne kulise iz jednostrukog ispušnog sustava.

Iako je riječ o 253 kilograma teškom motociklu, upravljanje je dosta lagano i predvidivo, ali pak treba imati na umu da ovo nije motocikl za svakoga. Ne, nismo mi tu da radimo selekciju, ali treba imati na umu da je najniža točka podesivog sjedala na 900 milimetara, pa oni niži od 180 centimetara imaju ozbiljnih problema. S naših 186 cm visine na granici smo laganog oslanjanja na jednu nogu, dok je na obje moguće tek na prstima, nikako ne punim stopalima.

Honda Africa Twin Adventure Sports nema središnji oslonac već samo bočni, što ponekad može biti problematično. Svakako hvalimo vozne karakteristike i jednostavnost korištenja, veliki, jednostavni i vrlo pregledan digitalni zaslon koji je jako dobro čitljiv i tijekom sunčanog vremena. Za pohvalu je i izgled, a problem, pogotovo tijekom vožnje izvan asfaltiranih prometnica, stvarao nam je povišeni vjetrobran koji iskrivljuje sliku, pa je bolje malo podignuti glavu i gledati preko njega. Ipak, jako dobro štiti od naleta vjetra.

Nakon nekoliko stotina prevaljenih kilometara, ali dakako i bez averzija prema nekom od mjenjača, odgovorno stajemo iza izjave da je ovo budućnost, odnosno već i sadašnjost u svijetu motocikala, te da DCT mjenjač radi izvrsno. Vjerujemo i brže i preciznije od klasičnog, a pored toga službeni podaci govore da je i štedljiviji. Manje od 6 litara trošio nam je tijekom testa. Ne bismo se bunili da nam jedna Africa Twin Adventure Sports bude parkirana u vlastitoj garaži.

10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports
1/11

Samsungov adut: Galaxy S9 donosi spoj blještavila zaslona i vrhunske kamere

Ključne riječi

Komentara 2

Avatar Pravedni tetrijeb
Pravedni tetrijeb
23:41 10.06.2018.

Ni jedne slike ručke mjenjača ...,, cccc

GM
guy-martin
22:35 10.06.2018.

Test se odnosi samo na mjenjac ?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije