Na današnji dan 1985. godine na američko tržište stigao je najpopularniji automobil bivše Jugoslavije, Yugo 45, jugoslavenska izvedenica Fiata 127, 'Europskog automobila 1972. godine'.
Početkom 1980-ih američki je poslovni čovjek Miro Kefurt došao na ideju o prodaji malog i ekonomičnog jugoslavenskog automobila na američkom tržištu. Koncentrirao se na Kaliforniju i na salonu u Los Angelesu izložio Yugo, a ondje ga je vidio mnogo poznatiji Malcolm Bricklin i još tijekom trajanja salona našao se na letu za Beograd, započinje autoportal.hr priču o ulasku Yuga na američko tržište.
Ideja Yuga činila mu se dobitnom: relativno moderan i privlačan mali gradski automobil za Amerikance po smiješno niskoj cijeni. Tijekom osam godina čak je 141.511 Amerikanaca kupilo Yugo (ukupno ih je izvezeno 256.691) tako da priča o "totalnom neuspjehu" ne drži vodu.
Unatoč sloganu "Kupite Yugo, ne traje dugo", Yugo 45 je bio živahan i štedljiv. Dobro je služio, uz sitne kvarove, ali bi na 100 do 150.000 km počeo dimiti pa je trebalo napraviti polugeneralku.
Kako su ga jeftino plaćali, vlasnici su se prema njemu i odnosili tako, zanemarujući čak i najosnovnije održavanje, poput izmjena ulja.
Ipak, glavni se problem zvao Hyundai Pony, jeftiniji i kvalitetniji korejski konkurent pristigao ubrzo nakon Yuga. S druge je strane pak, u tadašnjoj SFRJ, proizvodnja za Ameriku značajno podigla kvalitetu i opremljenost modela za domaće tržište. Na automobilu je za izvoz u SAD moralo biti napravljeno oko 500 promjena, od čega su profitirali i domaći kupci.
Pa otkud onda toliki negativni publicitet? Kao prvo, Amerikanci nisu imali ponudu drugih istočnoeuropskih automobila, pa nisu mogli znati koliko je Yugo u startu bio kvalitetniji od većine njih, a za američke standarde osamdesetih već nije bio posve adekvatan, zaključuje autoportal.hr.
Ovo su groblja dizelaša, 300.000 čeka svoju sudbinu
pa da, jugo je pravo tehnološko čudo, kakav Rimac i njegovih električnih 1200ks. on je samo najbrži električni automobil na svijetu. Živela Šugoslavija bre.