Kroz dvije generacije i gotovo 20 godina - još od modela 306 GTi - Peugeot nije imao “hot hach”, kako Englezi nazivaju sportski kompakt. Idući tjedan u Franfurt, uz novu serijsku generaciju 308-ice i serijsku varijantu sportskog kupea RCZ-R, dovode konceptni 308R. Iako će biti predstavljen kao studija, jasno je da će konačna verzija 308R biti vrlo slična ovom konceptu, a Peugeot je objavio i pogonski agregat za svoju novu jurilicu.
Na krilima nedavno predstavljenog modela 208 GTi Peugeot Sport razvija radikalnu 308-icu koju će pokretati motor iz RCZ-R-a, poznati 1,6-litreni THP turbobenzinac, ali u ovoj varijanti nabrijan na 270 KS i 330 Nm. Motor malog obujma doveo je do rekordne specifične snage od gotovo 170 KS po litri obujma. Zbog toga su brojni dijelovi u odnosu na standardni 308 ojačani. Snaga se prenosi preko 6-brzinskog ručnog mjenjača na prednje kotače, a za bolju iskoristivost snage i bolje vozne osobine tu je i Torsen mehanička blokada diferencijala. Njegov utjecaj osjeti se pri ubrzanju, tijekom kočenja, a povećava stabilnosti u zavojima. Pritom 308R ispušta samo 145 g/km CO2 što ga stavlja u vrlo dobar trošarinski razred.
Specifičnost Peugeota 308 R je što dolazi u dvobojnoj karoseriji, sprijeda u crvenoj a straga mat crnoj boji. U odnosu na standardni 308, R je spušten za 26 mm, prošireni su mu pragovi za bolju aerodinamiku. Dobio je nove atraktivne 19-inčne aluminijske naplatke, bolje kočnice, a straga su dvije velike ispušne cijevi.
Sportska je i unutrašnjost, s poznatim malim sportskim upravljačem i instrumentnom pločom na koju se gleda preko volana, Na središnjem dijelu dominira veliki 9,7-inčni zaslon osjetljiv na dodir preko kojeg se koriste mnoge funkcije od radija, putnog računala do navigacije.
>> Mali sportski lav sa 200 KS pravi je nasljednik kultnog modela 205 GTi