Poticaj od 30.000 kuna koji država daje na kupnju hibridnih vozila prometnuo je Toyotu Yaris hybrid u trenutno najpoželjniji automobil B segmenta. Uz državnu subvenciju redizajnirani Yaris HSD s bogatom Sol+ opremom stoji 99.990 kuna (puna cijena je 129.990 kuna). Za to se dobije najnaprednija i pouzdana Toyotina hibridna tehnologija, spoj 1,5-litrenog benzinca sa 75 KS i elektromotora koji sinergijski razvijaju 100 konja i 111 Nm okretnog momenta. I automatski mjenjač, koji u nekim konkurentskim modelima stoji i do 10.000 kuna.
Start je tih i nečujan, samo na struju, dok se jačim stiskanjem gasa aktivira benzinac. Vozač stalno na multimedijskom zaslonu i putnom računalu može pratiti potrošnju, napunjenost baterija i općeniti rad hibridnog sustava.
Zanimljivo je i koliko hibrid troši u gradskoj vožnji. Ako pazite i koristite regeneraciju energije kočenja potrošnja može pasti i ispod 4 l/100 km (tvornički prosjek je 3,3 l/100 km). U mješovitoj vožnji možete računati do 5,5 l/100 km, a bilo kako vozili iznad 6 litara neće prijeći.
Ubrzanje od 11,8 s do stotke je solidno, a jedina zamjerka je buka motora i kontinuiranog automatskog mjenjača (CVT) pri naglom ubrzanju, ali dok postignete brzinu Yaris Hybrid krstari inercijom i brže od deklariranih 165 km/h.
Oprema Sol+ između ostalog uključuje automatski klima-uređaj, tempomat, alu naplatke, kameru za vožnju unatrag, putno računalo, LED dnevna svjetla, kožni upravljač... Sve to, uz spomenuti bezstupanjski automatski mjenjač, koji je praktičan i ugodan za gradsku vožnju te potrošnja na razini dizelaša uz pristojne performanse, čine Yaris HSD vrlo poželjnom i razumnom kupnjom. Pogotovo uz državne poticaje, koji su za ovu godinu iskorišteni, ali prema najavi Vlade bit će građanima na raspolaganju i iduće godine.
>> Yaris je osnažen naprednijim ovjesom i motorima