ŠTO IZABRATI

Ne postoji loše motorno ulje, ali postoji manje kvalitetno ulje koje je potrebno zamijeniti češće

motorno ulje
Foto: Goran Jakuš/Pixsell
11.11.2015.
u 22:34

Damir Drljačić: U slučaju hitnosti bolje je i ulje iste gradacije drugog proizvođača nego nikakvo

Bliži nam se zima. Vrijeme je to kada poseban naglasak treba staviti na održavanje automobila, a stvar na koju ne smijete zaboraviti su motorna ulja.

Tri glavne vrste su sintetička, polusintetička i mineralna ulja. Ne postoji loše ulje ali postoji manje kvalitetno ulje koje je potrebno zamijeniti češće nego kvalitetnije ulje, kaže Damir Drljačić, voditelj servisa u TRCZ Autoservisu. Manje kvalitetno treba mijenjati oko svakih 10.000 km, srednje kvalitetno do 15.000 km, a visoko kvalitetno do 30.000 km. Dobra i loša motorna ulja razlikuju se po gradaciji, dodaje Drljačić.

- Pod manje kvalitetno možemo reći da je mineralno ulje gradacije 15w40, srednje kvalitetno ulje je polusintetičko ulje gradacije 10w40 a visoko kvalitetno ulje je sintetičko ulje gradacije 5w40 ili 5w30. Postoje još neke gradacije ulja, na primjer 5w50, 0w30 i slično, ali svako ulje ima različitu viskoznost, otpornost na visoke temperature, mogućnost oslobađanja topline, sposobnost čuvanja kliznih površina i otpornost na udarne sile - kaže Drljačić.

Na pitanje jesu li neka ulja bolja od drugih za zimu odgovara da, kako se nalazimo u zoni koja nema ekstremne zimske ni toplinske periode, sve navedene gradacije podržavaju naše vremenske uvjete.

- Sibir i Sahara su područja gdje se vodi računa o "ljetnim" ili "zimskim" uljima - objašnjava Drljačić.

- Bitno je redovno održavanje vozila u kojem se pravovremeno mijenja ulje, čime se sprječava trošenje kliznih dijelova motora - dodaje.

Kako vozači mogu odabrati najbolje motorno ulje?

- Svaki proizvođač motornih vozila preporučuje određenu vrstu i tip ulja pa čak i proizvođača. Svako ulje koje zadovoljava tvorničke karakteristike koje zahtjeva proizvođač vozila je dobro i stranka neće pogriješiti, a proizvođač ulja je u tom slučaju nebitan. Ako je potrebno doliti ulje između servisnih intervala preporučuje se isto ulje istog proizvođača. U slučaju hitnosti bolje je i ulje iste gradacije drugog proizvođača nego nikakvo! Bitno je da li vozilo ima filtar sitnih čestica ili nema, na kojoj radnoj temperaturi radi motor, koja su maksimalna opterećenja u motoru, koji je servisni interval zamjene ulja i filtara i još mnogi drugi faktori koji utječu hoće li zadovoljavajuće ulje biti jedne ili druge gradacije što proizvođač vozila zna, o tome vodi računa i sukladno tome određuje što je potrebno motoru - objašnjava Drljačić.

>> Evo kako pripremiti automobil za zimu

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije