Novi Qashqai

Vozili smo osvježenog začetnika klase kompaktnih crossovera

Nissan Qashqai
Foto: Nissan
1/4
08.07.2017.
u 10:00

Iduće godine očekujemo ProPilot sustav autonomne vožnje koji će upravljati upravljačem, ubrzanjem i kočenjem u jednoj traci

Nissan je prije točno deset godina napravio pravu revoluciju predstavivši Qashqai, prvi pravi kompaktni crossover, nakon čega su SUV/crossover vozila postala najtraženija. Danas, kad smo isprobali redizajniranu drugu generaciju Qashqaija, ovaj model na tržištu ima više od 20 konkurenata u svom C SUV/crossover segmentu. A Qashqai je još uvijek među najprodavanijima u Europi i još uvijek diktira trendove koje mnogi konkurenti slijede. Ovim redizajnom ne donosi revoluciju u izgledu, barem ne vidljivu, ali Nissanovi su se stručnjaci bavili detaljima i finim podešavanjem kako bi poboljšali vozna svojstva, komfor i smanjili buku te dodali nove tehnologije poput inteligentnog sustava kočenja s prepoznavanjem pješaka, dok će ProPilot biti dostupan od proljeća 2018. i nismo ga imali prilike isprobati. Taj sustav poluautonomne vožnje upravljat će upravljačem, ubrzanjem i kočenjem u jednoj traci na autocestama u gužvama te pri vožnji visokom brzinom. Temelji se na trima tehnologijama – sustavu za održavanje vozila u prometnom traku, inteligentnom tempomatu i sustavu za vožnju u gužvi.

Dizajnerski novi Qashqai donosi između ostalog osvježenu prednju masku, nova halogena svjetla te full LED svjetla u opremi Tekna i Tekna+, nove naplatke, a nude i dvije nove atraktivne boje – plavu i narančastu. Za premium osjećaj Nissan sada nudi najluksuzniji paket opreme Tekna+ koji donosi kromirane detalje, vrhunsku meku napa kožu, Bose premium audio sustav...

Sjedanjem za upravljač osvježenog Qashqaija najprije se opaža novi upravljač koji standardno dolazi u svim modelima. Novi trokraki volan je deblji i bolje sjeda u ruke te je podrezan s donje strane, što daje sportskiji štih. A još je bitniji aktivan nadzor vraćanja upravljača koji omogućuje prirodnije vraćanje u središnji položaj i donosi veću preciznost u vožnji. Qashqaiju je i dalje najveći adut vrlo lagano i ugodno upravljanje i komforna vožnja uz solidnu prostranost u relativno kompaktnoj veličini.

Pogonski sustavi nisu mijenjani, pa je Qashqai i dalje dostupan s dva turbobenzinca – 1,2 DIG-T sa 115 KS i 1,6 DIG-T sa 163 KS (dostupan i uz CVT bezstupanjski mjenjač) i dva turbodizelaša 1,5 dCi sa 110 KS i 1,6 dCi sa 130 KS (dostupan i uz CVT ili 4x4 pogon). Najefikasniji je 1,5 dCi koji ispušta samo 99 g/km CO2 i prosječno službeno troši 3,8 l/100 km. Legitimno je pitanje zašto u ponudi nema 2-litrenog dizelaša koji se nudi u X-Trailu i koji bi nekim kupcima sigurno bio izbor u Qashqaiju, ali Nissan smatra da je 130 KS jak dizelaš dostatan. I zaista je i više nego dostatan, a isprobali smo ga u kombinaciji s bezstupanjskim CVT mjenjačem koji u gradskim uvjetima odlično obavlja posao, dok je kod naglih ubrzanja nešto bučniji i ne tako impresivan kao moderni klasični automatici i automatici s dvostrukom spojkom. Isprobali smo i snažniji benzinac s preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, koji se čini vrlo uglađen i uz prosječnu potrošnju od oko 7,5 l/100 km solidno štedljiv.

Novi Qashqai u Hrvatsku stiže u listopadu, a cijene bi trebale biti vrlo slične ili blago povišene u odnosu na dosadašnje. Sada je Qashqaijeva početna cijena za 1,2 DIG-T Visia model 157.469 kn.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije