Njemačka vlada i prije odlučujuće sudske presude koja bi sljedećeg tjedna trebala odlučiti o uvođenju zabrane prometa za vozila s motorima na dizelsko gorivo priprema odgovarajuće promjene zakona koje bi stvorile pravni temelj za uvođenje zabrana, javljaju njemački mediji u nedjelju.
„Još ove godine bi trebao biti stvoren jedan novi pravni temelj za uvođenje zabrana na određenim prometnicama u svrhu zaštite zdravlja građana od sitne prašine i štetnih plinova poput dušikovog oksida“, stoji u odgovoru parlamentarnog državnog tajnika Norberta Barthlea na upit zastupnika Zelenih Matthiasa Gastela.
Istodobno je ministarstvo prometa priopćilo kako je i dalje najvažniji cilj da se izbjegnu izricanja zabrane prometa u pojedinim dijelovima gradova u kojima je zabilježena previsoka koncentracija dušikovih oksida. Trenutno se u Njemačkoj u 70 gradova bilježe vrijednosti više od onih koje dozvoljava Europska unija.
Savezni upravni sud u Leipzigu u utorak donosi odluku o tomu mogu li gradovi i savezne pokrajine uvesti zabrane bez da je to zakonski regulirano na saveznoj razini.
Sudovi u Stuttgartu i Duesseldorfu su prošle godine donijeli odluku po kojoj gradovi u borbi za čišći zrak i zdravlje građana smiju uvesti zabrane za vozila s dizel-motorima. Nakon toga su gradovi i savezne pokrajine slučaj uputile na Savezni upravni sud koji treba odlučiti postoje li pravni temelj za uvođenje zabrana.
U pismu Europskoj komisiji aktualna savezna vlada je pored brojnih mjera koje bi pridonijele poboljšanju kvalitete zraka u gradovima, poput ulaganja u ekološki gradski prijevoz, navela i mogućnost uvođenja zabrana na pojedinim „posebno opterećenim“ prometnicama.
Kritičari smatraju da provođenje kontrole bez uvođenja vidljivih naljepnica na automobilima neće biti moguće te da zakonskim mjerama savez odgovornost opet baca na pojedine gradove iako je cilj uvođenje jedinstvenog pravila za cijelu zemlju.
Ministarstvo prometa je isto tako naglasilo da automobilska industrija i dalje mora raditi na tomu da pronađe rješenja kojima bi se i dizel automobile koji ne odgovaraju posljednjim normama osposobilo za nesmetan promet. Automobilska industrija je dosad odbacivala tehničke promjene nego je pristala samo na promjene u softveru motora što je međutim moguće samo kod nekih modela.
Ne zabranjuju se svi dizelaši. Zabranjuju se dizelaši koji ne ispunjavaju normu EURO 6d TEMP, a to su EURO 6, EURO 5, EURO 4 i starije norme! I to u užim centrima(!) gradova. Primjerice u Berlinu se radi o području unutar S-Bahn-Ringa, dakle prstena gradske željeznice oko centralnih gradskih četvrti, što je otprilike trećina grada! A eventualna odluka njemačkog saveznog administrativnog suda, da gradovi nemaju nadležnost za zabrane, ne spašava dizelaše! Zato jer se zatim mora odlučiti na državnoj razini, jer EU Njemačkoj prijeti penalima i tužbom pred međunarodnim sudovima, zbog toga što u mnogim njemačkim gradovima zagađenje sa ispusnim plinovima NOx već godinama znatno prelazi dozvoljene granice! Dragi moj narode, doći će i na nas red. I mi smo članica EU, a zagrebačke gužve u kojima ima dizelaša na pretek, većinom starijih, dakle EURO 4 i EURO 3, pa i gorih, daju naslutiti što nas čeka. A mi spavamo i veselimo se kupnji rabljenih dizelaša u Njemačkoj, koji će uskoro preplaviti tržište. Samo kupujte. Nećete dugo uživati vašeg novog rabljenog ljubimca ...