Od milijun i pol automobila registriranih u Hrvatskoj, milijun ih je starije od deset godina. Ova se poražavajuća činjenica mogla čuti na konferenciji New Link auto-moto, koju je na temu automobilske industrije organizirao Njuškalo, vodeća online destinacija za kupnju i prodaju vozila. No, nije to, nažalost, jedina poražavajuća činjenica istaknuta na događanju koje je okupilo predstavnike uvoznika, trgovaca, servisera...
Jačanje sive zone
U vremenu digitalne transformacije, autoindustrija se u Hrvatskoj još uvijek sudara s posljedicama ekonomske krize koja joj je od 2008. do danas uzela oko 230.000 radnih mjesta. Tijekom tih 20-ak godina automobilska je industrija u Hrvatskoj doživjela 20-ak promjena poreza, trošarina, carine, povlastica, homologacije, eko-naknada. Rezultat je jačanje sive zone poslovanja i usporen priljev novih automobila.
Starost hrvatskog voznog parka povećala se za trećinu te je danas prosječan automobil star 12,7 godina. Čak 22% vozila koja su lani pristupila tehničkom pregledu pokazalo se neispravnima.
Izmjenama poreznog sustava uspjelo se postići samo smanjenje emisije CO2 kod unesenih rabljenih vozila.
– Vozni park može se pomladiti samo smanjenjem poreznih opterećenja pri kupnji novih vozila, a time bi, uz prodaju novih automobila, rasla i zaposlenost – rekao je Hrvoje Paver iz Hrvatske gospodarske komore, pomoćnik direktora sektora za trgovinu.
Ovako, zaposlenost pada jer se novi saloni i servisi ne otvaraju. Od kupaca novih vozila, samo je četvrtina fizičkih osoba, dok 75 posto novih vozila kupuju tvrtke. No, tvrtke su počele kupovati i rabljene automobile, i to one iz unosa.
Istodobno, mi svoje rabljene automobile nemamo kome prodati, jer nas naš porezni sustav (PDV najveći među zemljama u okruženju i trošarina bez ograničenja za maksimalni iznos koji može biti naplaćen) čini nekonkurentnima.
Državi 1000 kn po autu
Također, među tvrtkama koje kupuju nove aute prednjače rent a car tvrtke, koje automobile kupuju uz uvjet da ih trgovac automobilima opet otkupi od rent a cara. U prvoj polovici godine u Hrvatskoj je oko 18.000 vozila prodano rent a car tvrtkama. U listopadu ti će se automobili vratiti trgovcima koji su ih početkom godine prodali, pa će ti trgovci novim automobilima u ponudi imati i veliku količinu rabljenih. Čitavom ovom kaosu valja dodati i određeni broj novih vozila (trenutačno nema točnih podataka o kolikom je broju vozila riječ ) koja se u Hrvatsku uvezu, ali se vrlo brzo izvezu u neku drugu europsku državu. U sklopu tog reizvoza tvrtka koja je automobil uvezla i na njega platila trošarinu tu trošarinu od države traži nazad. Bit svega je da trošarine nisu i ne smiju biti jedini prihod države, konkretno, od automobila. Država od svakog novog auta uzme i oko 1000 kuna za recikliranje, dodajmo tome davanja pri registraciji, porez na vozilo,... Niži porezi značili bi više novih, sigurnijih i čišćih automobila na cestama, ali i više novca u državnoj blagajni.
grabežu u Hrvatskoj nema kraja. Birokracija nas je PROŽDERALA!!!!!!!