Nosivi uređaji poput pametnih naočala Googlea, Oculus Rifta, pametnih satova, narukvica, tvrde analitičari, novi su izazov za videogaming industriju vrijednu 93 milijuna dolara. Insajderi tvrde da se stvaraju novi, i to nosivi, proizvodi koji će iz temelja promijeniti tržište igara. Naime, novi uređaji zahtijevaju novi pristup bilo da se radi o dizajnu ili tehnologiji. Mobilni gaming je pred velikom promjenom, tvrdi developer Shawn Hardin. Kada se radi o mobitelima, Google i njegov Android dobivaju smartphone rat globalno gledano budući da mu u tome pomažu takozvani low-end uređaji, odnosno mobiteli niže kvalitete i cjenovnog ranga koji operiraju na Androidu. No, bitka između Applea i Googlea odnosno Androida i iOS-a je puno neizvjesnija kada se radi o razvijenim zemljama.
Flurry, tvrtka za istraživanje, pokazala je da su korisnici - gameri dviju platformi - gotovo jednako podijeljeni kada se radi o velikim tržištima poput Kine, Sjedinjenih Država, Velike Britanije i Japana, dok je Južna Koreja zbog Samsunga ipak naklonjenija operativnom sustavu Android koji Samsung u većini slučajeva podržava. Apple je pobjednik u Japanu, no u Kini vodi Googleova platforma. Ima čak 251 milijun uređaja bilo Android ili iOS koji se koriste za igranje igara u Kini. U Japanu se igra na 33 milijuna uređaja, dok se u SAD-u igra na 238 milijuna uređaja.
Kako zaključuju analitičari, dominacija Androida je tu i budućnost izgleda svijetla za Google. Ipak, sami volumen ne osigurava zaradu. Prosječna cijena aplikacije na Androidu je šest centi, dok su Appleovi proizvodi prosječno 19 centi na iPhoneu i 50 centi na iPadu. Kreatori igara iskušavaju drugačije modele zarade koji ne zahtijevaju plaćanje unaprijed, već naplaćuju tijekom igre za napredovanje po razinama poput Candy Crush.
Foto: Reuters/PIXSELL
>> Internet ćemo nositi na sebi
>> Sada su u modi nosivi internet, povezani dom i pametni auti