Kia je u Hrvatskoj počela prodavati novu, četvrtu generaciju svoje SUV perjanice Sorenta po početnoj cijeni od 357.999 kuna za 2,2-litreni dizelski model s 202 KS i čak 440 Nm okretnog momenta, uz 8-stupanjski DCT automatik te prednji pogon.
Sorento, koji je na tržištu sad već 20 godina i njegova je prva generacija bila svojevrsna prekretnica za korejskog proizvođača otkad je Kia započela streloviti rast u Europi i svijetu, razvijen je na novoj platformi i dimenzijama je još impozantniji od prethodnika.
U dužinu mjeri 481 cm (veći je za 1 cm, uz kraći prednji i stražnji prevjes). Međuosovinski razmak povećan mu je za 3,5 cm i sada iznosi 281,5 cm. Zbog toga je više mjesta u prostranoj unutrašnjosti koja može biti opremljena s pet ili sedam sjedala, o čemu ovisi i zapremnina prtljažnika koja je vrlo izdašna – od 821 do 910 litara, ovisno radi li se o verziji s pet ili sedam sjedala.
Dizajnerski je – pogotovo na stražnjem dijelu s okomitim svjetlima – Sorento amerikaniziran, što je i logično budući da se ovaj model najbolje prodaje u SAD-u. Nije to loše, dapače, Sorento izgleda moćno i robusno.
Prostrana unutrašnjost, pak, donosi pravu digitalnu revoluciju. Ispred vozača se nalazi 12,3-inčna digitalna instrumentna ploča, dok je središnji infotainment sustav dostupan na centralnom 10,25-inčnom zaslonu na dodir.
Klasičnu ručicu mjenjača zamijenio je okrugli prekidač. Za još bolju vozačku informiranost tijekom vožnje tu je i head-up displej. Sigurnost i sustavi pomoći vozaču na vrhunskoj su razini.
No, osim dizelaša, Kia u Sorentu prvi put nudi elektrificirane pogone, odnosno hibridnu te plug-in hibridnu pogonsku verziju. Obje hibridne verzije temelje se na 1,6-litrenom T-GDI turbobenzinskom motoru.
Sorento Hybrid pokreće kombinacija 1,6-litrenog T-GDi benzinskog motora s litij-ionskim polimerskim baterijskim sklopom kapaciteta od 1,49 kWh i 44,2-kilovatnim elektromotorom. Inteligentna konstrukcija Sorentove nove platforme omogućava postavljanje baterijskog sklopa ispod dna s minimalnim utjecajem na prostranost kabine ili prtljažni prostor. Ovaj elektrificirani pogon s 230 konjskih snaga i okretnim momentom od 350 Nm kombinira niske emisije CO2 i izuzetne vozne mogućnosti.
Plug-in hibridna verzija je prije svega za one koji žele svakodnevni gradski “commuting” voziti potpuno čisto, na struju, te nudi čak 265 KS i 350 Nm, što je najsnažniji pogon koji je Kia u Sorentu ikada ponudila. Kao i “običan” hibrid, uparen je sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem koji snagu i moment šalje na prednju osovinu ili na sva četiri kotača. Litij-ionski polimerni baterijski sklop kapaciteta 13,8 kWh nalazi se ispod prednjih sjedala. Samo na struju prelazi do 54 kilometra.
Hibridni model starta s cijenom od 359.999 kuna, dok za plug-in hibrid treba izdvojiti 415.999 kuna.
Odvratan zadnji kraj, isto kao i u novog Tucsona, bljak! Bar meni....