Honda Jazz je jedinstven automobil koji se od izlaska na tržište 2001. pa sve do danas, kad je u Hrvatsku stigla četvrta generacija ovog malog japanskog jednovolumena i kad su se svi njegovi konkurenti u toj nekad popularnoj klasi automobila prestali proizvoditi i zamijenjeni su malim SUV automobilima, drži istog recepta. To je mali kompaktni automobil dužine četiri metra (404 cm) s praktičnom i za svoje dimenzije prostranom unutrašnjošću i prtljažnikom (304 l). Bez obzira na njegove kompaktne dimenzije, vole ga i obiteljski korisnici.
No, SUV utjecaj zahvatio je i Jazz, pa je novost njegova crossover izvedba Crosstar, čija je podnica od tla udaljena dodatnih 3 cm, odnosno ukupno 16 cm.
U novoj generaciji Jazz stiže isključivo u hibridnoj varijanti i prema prvoj vožnji koju smo odradili prošloga tjedna na hrvatskoj prezentaciji u Zagorju među najštedljivijim je automobilima u klasi. U praksi troši oko 4 l/100 km. Po zavojitim zagorskim cestama izmjerili smo prosječnih 4,2 l/100 km.
Pogon je kombiniran od 1,5-litrenog atmosferskog benzinca s Atkinsonovim načinom rada i dva elektromotora. Putem kontinuiranog automatskog CVT mjenjača razvija sinergijskih 109 KS i 253 Nm. Na cesti to djeluje vrlo uvjerljivo, mirno i tiho. Do stotke stiže za 9,4 s, a najveća mu je brzina sasvim dostatnih 175 km/h. Jazzu najviše odgovara mirniji stil vožnje, kada do izražaja dolazi sinergijski učinak benzinca i elektromotora. Velik iskorak napravljen je u unutrašnjosti. Materijali su kvalitetniji, sjedala udobnija, komande preglednije, a infotainment sustav uz 9-inčni ekran moderniji i tehnološki napredniji. U najboljim paketima opreme dolazi i uz reciklirane materijale koji ističu ekološku orijentiranost.
Prostranost u kabini i dalje je jedan od najvećih aduta s obzirom na vrlo kompaktne dimenzije. Praktičnost naglašavaju genijalna čarobna sjedala koja preklapanjem stražnje klupe daju potpuno ravan prošireni prtljažnik, a sjedeće površine stražnjih sjedala preklapaju se i unatrag, tako da se u sekundi umjesto stražnje klupe stvara velik prtljažni prostor bez preklapanja naslona.
Jazz dolazi u tri razine opreme (Comfort, Elegance i Executive), a najjači paket Executive uz doplatu od 4000 kn ima i 2-Tone verziju s crnim krovom. Crosstar se u Hrvatskoj može kupiti samo uz Executive paket opreme. Jazz nikad nije bio jeftin, a baš zbog toga - kao i zbog dokazane pouzdanosti - jako dobro drži cijenu i kao rabljeni automobil. Proizvodi se u Japanu, pa je i to razlog visoke cijene. Hibridni sustav, bolji materijali i luksuznija oprema razlog su što početni model sada stoji visokih 179.990 kuna.
Crosstar verzija uz Executive paket opreme košta 223.990 kuna. Koncept i ugođaj, pogon i tehnologija za svaku su pohvalu.
Možete li si ga priuštiti, Jazz Crosstar svakako je za preporuku.