Umjesto trovratne izvedbe popularnog Ceeda, treća će generacija kompaktne Kije pod imenom ProCeed stizati u atraktivnoj “shooting brake” karoserijskoj izvedbi. Radi se o relativno novoj podklasi automobila populariziranoj u posljednjih nekoliko godina u kojoj su se okušali i Mercedes i Porsche. Tu bismo podklasu mogli najlakše opisati kao atraktivnu mješavina kupe-limuzine i karavana.
Dodatno dinamiziran ovjes
Zanimljivo je što je Kia već, osim treće generacije osnovnog peterovratnog Ceeda, predstavila i klasičnu karavansku izvedbu Ceed Sportswagon (obje verzije uskoro stižu na naše tržište). ProCeed će biti premijerno izložen na pariškom salonu automobila početkom listopada, a na tržište stiže početkom 2019. godine.
ProCeed je dugačak 460,5 cm i samo je pet milimetara duži od karavanskog Sportswagona. Najveća je razlika u visini vozila. Visinom od 142,2 cm njegova je krovna linija za 43 mm niža od one kod karavanskog Sportswagona, dok je udaljenost od poda smanjena za 5 mm (135 mm). Sve tri izvedbe Ceeda imaju istu platformu K2 koja s 265 cm međuosovinskog razmaka ostaje nepromijenjena u odnosu na prethodnika.
Proizvodit će se u tvornici u slovačkoj Žilini, kao i ostala dva člana Ceed obitelji.
Kao i kod Ceeda, prednji dio ProCeeda odlikuju precizne, linearne linije, sa serijskim LED dnevnim svjetlima u obliku kocki leda, koja su ostavština izvedbi GT i GT Line prošle generacije Ceeda. Nova varijanta je zadržala jednaku širinu kao 5-vratni Ceed (180 cm), ali ima drugačiji prednji odbojnik.
Ono po čemu se ProCeed razlikuje od ostala dva Ceed modela stražnji je kraj koji u kombinaciji s nižom visinom i novim širim stražnjim odbojnikom daje vozilu agresivan, sportski izgled. S dvije ispušne cijevi GT i GT Line izvedbe dodatno pojačavaju osjećaj dinamičnosti i sportskog duha. Novi ProCeed raspoloživ je u deset boja karoserije. Kupci GT Line izvedbe mogu birati između
17- ili 18-inčnih aluminijskih naplataka, dok je ProCeed GT standardno opremljen 18-inčnim naplatcima.
U unutrašnjosti ProCeed nudi isto okruženje kao i ostali članovi Ceed obitelji. Karakteriziraju je materijali visoke kvalitete, mekani na dodir, metalni umeci i horizontalan izgled armaturne ploče. Kijin infotainment sustav sa 7-inčnim ‘plutajućim’ ekranom osjetljivim na dodir nalazi se na sredini armaturne ploče.
ProCeed u prtljažniku nudi više prostora od većine tradicionalnih kompaktnih obiteljskih karavana – čak više od većine tourera iz razreda iznad. Sa zapreminom od 594 litre (VDA) ProCeedov je prtljažnik 50 posto veći nego kod 5-vratnog hatchback Ceeda.
Osim toga, Korejci su vodili računa i o dinamičnosti vožnje pa je
ProCeed opremljen jednakim hardwareom nezavisnog ovjesa kao Ceed, ali mu dodatno podešavanje geometrije ovjesa daje jedinstven karakter unutar Ceedove game. Sportska GT varijanta inženjerski je konstruirana pod vodstvom Alberta Biermanna, šefa odjela za razvoj sportskih performansi u skupini Hyundai-Kia.
Za mlade obitelji
ProCeed GT Line raspoloživ je s tri motora. Benzinsku ponudu predstavljaju 1,0-litreni T-GDi sa 120 KS i 172 Nm te snažniji 1,4 T-GDi sa 140 konjskih snaga, a dizelsku učinkoviti 1,6-litreni CRDi sa 136 konja.
Sportsku verziju ProCeed GT pokreće 1,6-litreni T-GDi motor, identičan onome iz novog Ceeda GT s 204 konjske snage i okretnim momentom od 265 Nm.
ProCeed GT i Ceed GT, osim sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, prvi su put dostupni s Kijinim 7- stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.
– ProCeed vozi obitelj Ceed u nekom novom, odvažnijem smjeru. Ako kod Ceeda Sportswagon prevladava praktičnost, ProCeed parove i mlade obitelji oduševljava prostranošću i svestranošću karavana, što kombinira s emocionalno obojenim dizajnom – rekao je Emilio Herrera, Kijin izvršni direktor.
ProCeed je prepun naprednih tehnoloških i sigurnosnih značajki. Primjerice, nudi sustav za pomoć kod održavanja vozila u voznom traku, što spada u drugu razinu autonomne vožnje.
Sportski Ceed GT s 204 turbobenzinska konja
Novi Kijin “hot hatch”, sportsku izvedbu kompakta Ceed, pokretat će 1,6-litreni turbobenzinac sa 204 KS i 265 Nm okretnog momenta dostupnih od 1500 pa sve do 4000 okretaja u minuti. Sportska je verzija prošla šest mjeseci razvoja i testiranja koje je vodio Albert Biermann, šef odjela za sportska vozila Kia-Hyundai grupacije. Sportski GT s posebnom opremom bit će dostupan i u ProCeed shooting brake izvedbi.
Pogledajte video o tome koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti:
bolje kupit Skodu