Četvrta generacija Škode Fabije među najznačajnijim je ovogodišnjim novitetima. Nedavno je stigla na tržište, a isprobali smo izvedbu pogonjenu 1-litrenim benzincem od 110 konja, s preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, te u Style razini opremljenosti – najbogatijoj, ako ne računamo sportsku Monte Carlo izvedbu. Ni motor ni oprema nisu početni, pa tako nije ni cijena. Fabia, naime, kreće od 108.360 kuna, a testna – uz više stavki s popisa dodatne opreme – stoji 154.800 kn. Početni benzinac ima 65 konja i stupanj prijenosa na mjenjaču manje. Testna je Fabia sa 110 konja pravi zvrk. Rekli bismo gradski zvrk, no ona je puno više od gradskog automobila. Dimenzijama i ponudom prostora u kabini bliža je čistokrvnim kompaktima nego gradskim autima.
Dizajnerski je i tehnološki potpuno nova. Sa starom Fabijom ima malo toga zajedničkoga. No, zadovoljni smo što su se Simply Clever detalji zadržali. Nova Fabia, ovisno o razini opreme, ima više od 40 tih pametnih detalja. Naša je donijela praktične mreže i fleksibilni pretinac u prtljažniku, elemente za fiksiranje prtljage, dvostranu podnicu prtljažnika, kantu za otpad, pretinac za odlaganje na središnjem tunelu za putnike straga. Interijer također donosi potpuno nov koncept. Upravljač je direktan (višenamjenski, kožom presvučen), vožnja općenito ugodna i opuštajuća. Sjedala odlično podupiru tijelo i ne umaraju. Prostora i za koljena i za ramena ima i sprijeda i straga. U početnoj je opremi kombinirana instrumentna ploča, a dostupan je i virtualni kokpit s pet različitih opcija prikaza. Takav je bio u testnoj Fabiji (doplata), pregledan je, informativan i lako ga je podesiti. Doplata je i 8-inčni Bolero radio s dodirnim zaslonom u boji – izgleda dobro, reagira brzo, među ponuđenim funkcijama lako se snaći. Serijska oprema prilično je bogata i nemoguće je navesti sve stavke. Od važnijih, tu su Front Assist, Lane Assist, LED svjetla, maglenke, stražnji parkirni senzori, pomoć pri kretanju na uzbrdici, pokretanje motora bez ključa, automatski klima-uređaj, radio sa 6,5" dodirnim zaslonom u boji, putno računalo, tempomat i limitator brzine, električni podizači stakala, el. podesivi i grijani retrovizori, alu 16" naplatci, rezervni kotač.
Kvaliteta materijala i završne obrade je odlična. Automobil djeluje robusno, čvrsto. U vožnji je isprobana Fabia agilna i upravljiva, užitak ju je voziti. Odziv je gotovo trenutačan bez obzira na stupanj prijenosa, zvuk motora uglađen. Buka u kabini ni na autocesti ne izlazi izvan okvira ugodne vožnje. Nova Fabia prosječno nam je tijekom testa trošila 5,8 l/100 km. Ovjes je prava mjera između komfora i čvrstoće, kako bi omogućio i blago upijanje neravnina i dinamičnu vožnju. Škoda je odlično odradila posao!
preskupo i malo će tko kupovati, možda modele bez opreme i slabijim motorom al ovo je previše